Gå til innhold

BMW CCN Inviterer til banetreff 30 April, Karlskoga, Sverige

Ranger emnet

robertdn

Anbefalte innlegg

Apropos tak..

Hvordan er reglene når det gjelder cabrioleter uten veltebøyle!? Kan jeg delta, som jeg kan på gatebil?! Jeg vil bare vite det først, så jeg ikke kommer til Sverige og må snu i døren..

sombrero

Man må ha veltebøyle for å kjøre cab på bane. Skulle man slå rundt med en cab uten bøyle, er sannsynligheten for at det går bra meget liten. At Gatebil tillater det, høres nesten litt rart ut, men det får stå på dems regning og risiko.

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussige greier..

Er dette arrangementet under racingreglement eller?

Biler som er lovlige på veien burde vært lovlig på en banedag også..

Det er flott med veltebøyle da, det er bøyler på S2000, men det er mange caber som er forsterket i ruteramma, og da kan de være vel så sikre som en med en jallabøyle. Hvis dere skjønner hva jeg mener. :-)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussige greier..

Er dette arrangementet under racingreglement eller?

Biler som er lovlige på veien burde vært lovlig på en banedag også..

Det er flott med veltebøyle da, det er bøyler på S2000, men det er mange caber som er forsterket i ruteramma, og da kan de være vel så sikre som en med en jallabøyle. Hvis dere skjønner hva jeg mener. :-)

Så lenge det ikke skjer noe er det ikke noe problem å kjøre uten bøyle :)

Var en stygg ulykke på et førerkurs i tyskland for et par år siden, da var det en z3 (tror jeg) uten bøyle som gikk rundt i en sving. Det som skjer da er at hodet fungerer som en brems mot bakken, både sjafør og passasjer omkom momentant.

Det skal én alvorlig ulykke til for at reglene i skandinavia strammes inn såpass at man nok ikke får kjøre uten racing lisens.

Er langt ifra racingregler vi kjører etter, men gode bremser, hjelm, ingen passasjer og veltebøyle er noen av de faktorer vi bruker for å gjøre våres treff så sikre som overhode mulig. Dette er til alles beste.

Mange som møter opp hvert år med dårlig bremseveske, og ikke får kjørt. Selv om dette er for både egen og andres sikkerhet er det mange som mener det ikke er så farlig. Det samme kan man si om mye annet, men det er en grunn til at vi har de reglene vi har.

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som møter opp hvert år med dårlig bremseveske, og ikke får kjørt. Selv om dette er for både egen og andres sikkerhet er det mange som mener det ikke er så farlig. Det samme kan man si om mye annet, men det er en grunn til at vi har de reglene vi har.

Jada, slike ting er jeg helt enig i.

Bremser og styring/dekk osv skal man være strenge med.

Men en bilfabrikk som slipper bilene sine ut på veien hadde nok ikke trodd de skulle bli overprøvd av en bilklubb mtp sikkerhet. :)

Burde egentlig kreve bur i sedaner som skal kjøre også da?

Mange biler med tak som er mye dårligere sikret enn en cab med kraftig astolpe.

Men nå skal jeg ikke kverulere mer.

Lykke til med treffet da, gleder meg som en unge til banesesongen, men dukker ikke opp på treff uten at det er lov med passasjerer. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider