kimoajajaj Skrevet Februar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2003 Kjøpte min 16V for ca 2.5 måneder siden, skal stå inne til sommeren. Før jeg satte den inn rakk jeg da å prøve kjøre den litt (har ikke lappen ), og hvis jeg kjører i første giret og trår på gassen så "smeller" det litt , men etter at smellet har kommet kan jeg trå gassen videre uten å få noe smell. I større fart merker jeg ikke noe til dette. Selger mente det var venstre motor feste foran som var gåent. Hørest det fornuftig ut?:rolleyes: Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2003 Originally posted by kimoajajaj Kjøpte min 16V for ca 2.5 måneder siden, skal stå inne til sommeren. Før jeg satte den inn rakk jeg da å prøve kjøre den litt (har ikke lappen ), og hvis jeg kjører i første giret og trår på gassen så "smeller" det litt , men etter at smellet har kommet kan jeg trå gassen videre uten å få noe smell. I større fart merker jeg ikke noe til dette. Selger mente det var venstre motor feste foran som var gåent. Hørest det fornuftig ut?:rolleyes: Kan vel være.. Prøv å få noen til å gi gass mens du ser på motoren.. Løfter den seg veldig mye, så er det nok noe motorfeste som er ødelagt. Kompis hadde sånn på sin, og det så ut som motoren skulle hoppe ut av motorrommet. Dette var da det fremste motorfeste. For gjort å skifte. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Februar 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2003 Nå har jo ikke jeg lik bil som deg og sånn men uansett :) Jeg hadde noe liggnende for et år sia.. når e gå på så dunka det.. da var det "bare" en skrue i forstillinga som var litt løs ( ble byttet fjærer på den , "senke" fjører... hehe ikke av meg og de hadde ikke skrudd til sikkelig) tok bare en skralle og stramma til og da funka det fint :) for å finne kilden til lyden kan du jo ta med deg en kamerat til og gi på gass og slippe og så kan du gå rundt og prøve og lokalisere lyden :) Tru nok du skulle finne ut hvor det kom i fra da ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 åpne panseret, hold foten på bremsen mens du løser ut kløtchen til den tar i 1.gir. Hvis motorfestet er fuckt ser du at motoren hopper opp. Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 La oss si at det er motorfestet. Vil bankingen bli helt borte etter at jeg skifter det ? Slik som det er nå er det nesten ekkelt å trø på! Som du sier Jonte, så skulle det være fort gjort, men hva må til for å skifte det ? Anslått pris på et slikt feste ? Har hørt no bubbel om "viskose fylte" motorfester !? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Var akkurat likedan på HolkestadRacing sin Golf, og der manglet mutteren på ene motorfestet, blei helt fint etter at han fikk ny mutter! Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Ta tak i motoren med hendene, og røsk til.hvis du får mye bevegelse på motoren er et feste gåent.kan også være ei foring i forstellet som er gåen. du med passaten? sånn gammel passat du har? hvor får en tak i senkefjører til de? har ikke sett det tilsalgs noe sted? eller har du bare kappa fjæra/varmesenka den? Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 hmm ok hvilke foringer ? Han som jeg kjøpte bilen sa at "donkingen" sansynligvis ble HELT borte hviss jeg skiftet det motorfestet og (ikke at jeg kan skjønne at det kan ha noe med "donkingen" å gjøre) fjærskål-lagrene foran, som forøvrig fulgte med, nye. Kan de såkalte fjærskål lagrene ha noe med saken å gjøre ? Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 tjah,gå over foringene dine med et spett og sjekk om de er slarkne.vet ei av mine foringer er dårlig og,får en sånn klonke lyd som du beskriver av og te.vet at motorfestene er heile,hadde de av for ikke så lenge sia å skifta kløtsj. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 ok. Hvilke foringer tenker du da eksakt på ? (ikke skrudd så mye bil jeg, mest motorsykkel). Er ny clutch på min. Bare lurte på om de hadde hatt motoren ute av ramma? (må den ut ved clutch skifte?). Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 bakre foringer ville jeg sjekket.tror ikke de har hatt motoren ute av ramma.tror det holder og løsne litt,har ikke skrudd noe spes på golf.men har en passat som jeg har skrudd en del på.der sitter kassa montert bakover og ikke sideveis som i en golf. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Dette er vel litt off topic men uanett. turbokano: jeg kjøpte de på eiker motorshop. skulle senke 40mm men lure på åssen døm har målt det for min ble jo nesten lavere !!i alle fall foran... bytta dempere bak etter en stund og da panka jeg på org fjører bak at.. men uansett, den bilen blir jo faen meg ikke lav :( har ikke lyst til å kappe syns det er litt "buse" mekk. Men det er lik forstilling på den og på audi 80 b2 så går jo ann og få tak i 60 senk til den da :) og kortere dempere (koster ca 5 tusen for dette på eiker) men fjørene bak passer vel kansje ikke om hverandre, det veit jeg ikke helt :) Har du gjort noe mere med passaten din ell ? min står for tia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by kimoajajaj La oss si at det er motorfestet. Vil bankingen bli helt borte etter at jeg skifter det ? Slik som det er nå er det nesten ekkelt å trø på! Som du sier Jonte, så skulle det være fort gjort, men hva må til for å skifte det ? Anslått pris på et slikt feste ? Har hørt no bubbel om "viskose fylte" motorfester !? Det er motorfestet. Er en svakhet på biler med tverrstillt motor og "litt" hester Det er ett væskefylt feste som koster om jeg ikke tar helt feil ca 1500-2000 på møller eller så kan du bruke 2 hockeypucker ;) Er fort gjort å bytte det... bare jekke opp motoren i framkant og skru løs Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Ok flott :) Slik som det er nå, er det nesten ekkelt å kjøre (synes jeg) siden det det nøkker så mye når man trår "fort" på gassen i lavt gir, er det sansynlig at så å si 100% av denne "slakken" vil bli borte når feste blir bytta ? Hva med resten av festene ? de kan ikke ta skade når et feste er helt gåent ? (mer bevegelse enn vanlig?) Dette er prisene jeg fant hos http://www.norskbildelsenter.no Motorfeste Nye deler Art.nr. Pris eks.mva. Motorfeste, fremre, væskefyllt 84-87 B-02148 895,- Motorfeste, fremre 88-91 C-02147 695,- Motorfeste, bakre V. 84-91 D-03726 325,- Altså 895kr, ? Eller det til GTI dyrere? Takk for mange hjelpsomme beskjeder. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Eller du kan skaffe deg et sånnt et: Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg