Gå til innhold

BMW 3,2i ledningsnett (hjelp) 525i til 532i

Ranger emnet

Syk-O

Anbefalte innlegg

Prøvde meg med denne en annen plass på forumet uten respons, så jeg håper noen kan hjelpe meg her...

kan noen fortelle meg hvor disse ledningene skal?

fra en 732i noen å 80 mod.....

4 ledninger, en tykk rød som muligens skal til tenning+... og 3 tynne...

012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja? så du bygger om bilen som er tilsalgs? sleng opp en pris når du er ferdi da ;)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg med denne en annen plass på forumet uten respons, så jeg håper noen kan hjelpe meg her...

kan noen fortelle meg hvor disse ledningene skal?

fra en 732i noen å 80 mod.....

4 ledninger, en tykk rød som muligens skal til tenning+... og 3 tynne...

012.jpg

Kan kaaanskje hjelpe deg, men ikke ut ifra det bildet.. må vite mere.. hva har du fjernet av ledningsnett på gamle motor oppsettet? hva har du av ledige ledninger fra det gamle systemet? hvor går de du har bilde av?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fjernet det gammle ledningsnettet fra 2,5en.. var dette ledningsnettet som var med motoren når jeg kjøpte den... (ferdig påmontert på motoren) fulgte med hjerne og coil.

Jeg må koble til den røde ledningen for å få strøm til coilen, så jeg regner med at den går dit... men de tre andre ledningene vet jeg ikke hvor skal... får ikke bensinpumpa til å gå uten at jeg kobler strøm direkte på reléet som skal stå der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa di styres av hjernen.. det kommer ledning fra hjernen som skal inn på den der koblings kontakten ved releet der.. Der styrer hjernen bensinpumpa..

Coil ledninga skal ha + , med sikr foran..

Virker dynamo lampe, start innslag osv?

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa di styres av hjernen.. det kommer ledning fra hjernen som skal inn på den der koblings kontakten ved releet der.. Der styrer hjernen bensinpumpa..

Coil ledninga skal ha + , med sikr foran..

Virker dynamo lampe, start innslag osv?

Skal ikke coil ha tenning+ da?

dynamolampe og innslag er ok!

motoren går rundt og alt høres greit ut, bortsett fra det faktum at den ikke starter.. tipper på hjernefeil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke coil ha tenning+ da?

dynamolampe og innslag er ok!

motoren går rundt og alt høres greit ut, bortsett fra det faktum at den ikke starter.. tipper på hjernefeil!

Er litt usikker på org lednings nettet her nå, men jeg mener at coil skal ha +, og at det er minus polen hjernen styrer coilen med der å.. Du bør vel ta en tlf til bmw norge, og spørre pent om lednings skjema

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider