Gå til innhold

Ford 302 og sånt..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har ikke klart å finne meg noen amcar ennå (mest grunnet hd-bygging m. tilhørende utgifter :rolleyes: og en dyp vinterdvale).

Anyway, har funnet en bil nå som kanskje er av interesse.

Tenkte jeg ville holde et evt. kjøp for meg selv inntil jeg har bestemt meg, derfor vil jeg ikke si hva slag bil ennå.

Men er det noen som har en noe vondt/godt å si om Ford sine 302 motorer? (Fra 80-tallet)

Regner med at dette er motorer det finnes drøssevis av aftermarked-parts til (og også hele motorer hvis uhellet skulle være ute - bor jo bare 2min fra G-moen ;) ).

Kommer nok til å bruke bilen MYE hvis det blir handel, altså til og fra jobb hele sommern når det ikke er "Harley-vær" :) Blir nok litt vinterkjøring også..men må vel spare vogna for mest mulig salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke klart å finne meg noen amcar ennå (mest grunnet hd-bygging m. tilhørende utgifter :rolleyes: og en dyp vinterdvale).

Anyway, har funnet en bil nå som kanskje er av interesse.

Tenkte jeg ville holde et evt. kjøp for meg selv inntil jeg har bestemt meg, derfor vil jeg ikke si hva slag bil ennå.

Men er det noen som har en noe vondt/godt å si om Ford sine 302 motorer? (Fra 80-tallet)

Regner med at dette er motorer det finnes drøssevis av aftermarked-parts til (og også hele motorer hvis uhellet skulle være ute - bor jo bare 2min fra G-moen ;) ).

Kommer nok til å bruke bilen MYE hvis det blir handel, altså til og fra jobb hele sommern når det ikke er "Harley-vær" :) Blir nok litt vinterkjøring også..men må vel spare vogna for mest mulig salt.

Spørs fra når på 80 tallet, var noen forandringer, husker ikke akkurat når. Litt senere på 80 tallet kom 302 med rullekam ++, smidd ditt og datt. De tidlige 80`talls 302`ene var vel ikke de kraftigste.

Gasser eller EFI? Mustang? :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs fra når på 80 tallet, var noen forandringer, husker ikke akkurat når. Litt senere på 80 tallet kom 302 med rullekam ++, smidd ditt og datt. De tidlige 80`talls 302`ene var vel ikke de kraftigste.

Gasser eller EFI? Mustang? :)

Tidlig 80.. Er vel 85/86 den kom med oppgraderinger...? Har forsåvidt råd til å sette inn en ny motor hvis det skulle knipe, men hvis jeg ikke må så hadde jo det vært fint.

Vet at de ikke er av det værste slaget, men hvis det er masse aftermarketparts å få tak i så er det jo håp :)

Mustang? Talk to my hand ...hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig 80.. Er vel 85/86 den kom med oppgraderinger...? Har forsåvidt råd til å sette inn en ny motor hvis det skulle knipe, men hvis jeg ikke må så hadde jo det vært fint.

Vet at de ikke er av det værste slaget, men hvis det er masse aftermarketparts å få tak i så er det jo håp :)

Mustang? Talk to my hand ...hehe ;)

Er det nok aftermarketparts å få tak i.

Hvordan bil da?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks 82 modell ? ;)

Motorer og motordeler er ikke så vanskelig å finne, såklart litt verre enn 65-73 mod mustanger...

Spør visst du lurer på noe :)

motor2.jpg

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal bruke efi så sørg for å få tak i motor fra 88 og oppover da disse har et mer trimvennlig efi system. gå også for en ho motor da disse har høyere hk antall i utgangspunktet. standard 150-160 hk , ho 200+. dette er av egen erfaring..... (har selv en 87 standard:-( ). hk antallet jeg nevnte er ikke verifisert da det ikke ser ut til at noen vet noe eksakt om dette. har spurt i mange fora men får da litt "lodne" svar i den retning som jeg har antydet her. hvis noen vet bedre er i allefall jeg åpen for inspill......

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

302 er god motor, og mustang er god bil! bare å kjøpe :) hadde mustang som dagligbil i 5 år, og var egentlig godt fornøyd med det! Men som de sier her, finn en 88+ Bedre kvalitet, trimvennlighet, og økonomi. Deleprisene er ikke høye heller!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar..

Ikke lett å finne så mange Mustanger av denne typen, men jeg følger med så får vi se.

Er ikke så vanskelig hvis du følger med. Jeg var oppe i 3 en stund! 2 '79, og en '86! Har bare den første 79 modellen igjen nå! Den skal bli værsting når jeg er ferdig med studier... Har ca en hel bil ekstra liggende i kjelleren... bakstilling, forstilling, komplett ledningsnett, dører+++ Bare si fra om du trenger deler! Jeg trenger ikke originaldeler uansett ;)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så mye originaldeler jeg heller ;)

Vet om 3stk til salgs nå faktisk...så noe er det jo.

Kjøp en gammel en med ny motor da! Squarelights begynner å bli sjeldent og litt ettertrakta i statene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider