Gå til innhold

Volvo B10M, hvor langt ruller denne?

Ranger emnet

HansM-740GL

Anbefalte innlegg

hmm, aldri tenkt over hvor langt en buss kan rulle. Men fikk en sjokk her når jeg var innom et busselskap sin hjemmeside og så hvilke busser som var til slags. Der sto det to Volvo B10M som hadde rulle 1.822.000km og 1.785.000km.

Bussene er fra 1996. Altså en snitt på 200 000km i året.

Det skal sies at bussene har gått langturer mellom Oslo og Måløy. Men allikevel!! Vet busser ligger på rundt 800.000km til 1.000.000km!

Bilde av den ene bussen

Måtte bare legge dette ut. Har jo ingenting med Volvo Personbiler å gjøre, men men.....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert det har vært motor bytte.

Følger dem alle servicer (som jeg regner med dem gjør) så kan motoren gå så langt..

Men det er ingen som vet, men jeg velger og tro at det er samme motor som den var utlevert med :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest sine Ambassadør busser går ofte langt over 2 millioner km...

Men så vidt jeg vet er Oslo-Måløy ambassadøren en B12M....

De "norske" Vest bussene er som regel lenger i rute enn de spanske IRIZAR og finske CARRUS bussene. IRIZAR bussene har ikke noe godt rykte på seg akkurat. Gode seter, men....

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest sine Ambassadør busser går ofte langt over 2 millioner km...

Men så vidt jeg vet er Oslo-Måløy ambassadøren en B12M....

De "norske" Vest bussene er som regel lenger i rute enn de spanske IRIZAR og finske CARRUS bussene. IRIZAR bussene har ikke noe godt rykte på seg akkurat. Gode seter, men....

En IRIZAR buss på vei fra Måløy til Oslo stoppa på torsdag ettermiddag på vei opp Strynefjellet, på det mest ras utsatte plassen.

Men på Nordfjord Og Sunnmøre Billag sine sider står at det er B10M, men "liten" motor på en 14,5meter lang buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist du først skal kjøpe buss ville jeg heller gått for et Carrius karoseri istede for west... men det er da min mening!! men at expressbussene ruller 2mil er ikke noe problem!!!

hah... ta deg en ringerunde å spør div. busselskap hvilke busser dem er mest fornøyd med.. vest eller carrus(finsk), irizar(spansk) karosseri.

mulig jeg er innhabil men det får så vere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau jau, spør Norgesbuss Romerike hva dem er fornøyd med. Merkelig at det pluteselig har blitt jævlig mye Vest-busser. Og en grunn til at man ser Vest-bussa ruller ennå selv dem som er gamle. Og Norgesbuss Romerike har egen avdeling for dette. Så dem skrur selv.

Kvalitet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau jau, spør Norgesbuss Romerike hva dem er fornøyd med. Merkelig at det pluteselig har blitt jævlig mye Vest-busser. Og en grunn til at man ser Vest-bussa ruller ennå selv dem som er gamle. Og Norgesbuss Romerike har egen avdeling for dette. Så dem skrur selv.

Kvalitet koster.

Hva de har mest av avhenger vel egentlig ikke om kvalitet men hvem som leverte inn de billigste anbudet

Lenke til kommentar
Del på andre sider