Gå til innhold

Hjelp med cd-spiller

Ranger emnet

Duck

Anbefalte innlegg

God kveld folkens.

Da har jeg vært ute i bilen i noen kalde timer og prøvd å fått liv i den nye spillern. Spillern er forøvrig en Rockford RFX9220.

Problemet er at når jeg har koblet opp alt i skjønneste orden, og putter inn en cd, så spiller den av lyd med så å si minimalt volum. Og nei, mute er ikke på:P

Jeg kan vel også forsåvidt nevne at batteriet sto på lading mens jeg holdte på å koblet, og motoren kan ikke startes. Jeg prøvde også med laderen på og uten.

Hadde vært flott om noen kunne hjelpe :D

-Duck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker radioen skikkelig da?

Er høyttalerne koblet direkte på spilleren, eller har du forsterker(e)?

Er spilleren ny, eller virket spilleren fint der den stod sist?

Sjekket balensen og alle instillinger?

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var akkurat det samme med radioen. Nesten ikke lyd i det hele tatt, ikke engang ved maks volum på spillern. Høyttalerene er koblet rett på spilleren ja, ikke noe forsterker. Sjekket alle instillinger på spillern for å sjekke om det var noe galt, prøvde å stille inn både fram og tilbake og høyre og venstre..

Noe peiling på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte hva du mente, men jeg har brukt isokontakter til tilkoblingen, så jeg har så å si ikke vært borti ledningene. bare plugget rett på, og fikset jordledning. Skal dra på bilradiospesialisten i morra, og høre om de kanskje har peiling på hva det kan være :)

Men om noen vet noe, er det bare å pøse ut med forslag, jeg blir glad for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke helt sikker på om den virker som den skal!

Det er jo jæ.li merkelig akkurat det der!

ifølge deg tror jeg du kan det der, men du kan jo sjekke ledningene en extra gang bare for sikkerhetskyld.

Det skal jo funke det der!

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å justere FADER instillingen, kanskje den er justert for mest lyd til REAR høytalerne istendenfor FRONT høytalerne. og hvis det finnes høytalere bare foran så vil det bli slik du beskriver det... :)

som jeg sa i en tidligere post, så har jeg prøvd å justert fram og tilbake og høyre og til venstre :P Så det er nok ikke det nei. Lyden er like svak i bakhøyttalerene som i framhøyttalerene når det ikke er fading på i heletatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg sa i en tidligere post, så har jeg prøvd å justert fram og tilbake og høyre og til venstre :P Så det er nok ikke det nei. Lyden er like svak i bakhøyttalerene som i framhøyttalerene når det ikke er fading på i heletatt..

okei...!! :)

-svarte mens jeg ventet på morra kaffen.... :)

skulle tatt kaffen før jeg svarte... :fingers: :)

har du prøvd å koble tilbake den gammle radioen og prøvd om lyden blir normal igjen? for det er vel en ISO kobling vi snakker om som fungerte bra fra før med en annen spiller? eller ble den iso koblet opp til den nye spilleren? er det bare 2 stk kontakter (strøm og høytallere) eller er det 3 stk (linje ut) iso??

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider