Gå til innhold

Lys i dashbord og midtkonsoll

Ranger emnet

egiL!

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem..

I E30'en har jeg null lys i dashbord og midtkonsollen... Fikk vite at dette pleide å skyldes en defekt lysbryter.. Stakk derfor innom skroten for å få tak i en ny.

Denne hjalp imedlertidig ikke i det hele tatt, den fungerte rett og slett dårligere... (null nærlys)

Jeg syns det kanskje ville vært litt for tilfeldig hvis begge to skulle ha samme feilen, men slik kan det fortsatt være.. Spørsmålet er bare om jeg vil investere i en helt ny en for å finne det ut.. Eller om det er noe annet som er feil.. Jeg satser på del 2

Er det noen som har vært borti dette før? Evt. hva kan være feil? Begynner å bli små irriterende med null lys når man kjører i mørket og har null aning om hvilken fart man faktisk holder, så håper noen der ute har noen svar! :) Takker på forhånd for all hjelp

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pærene til dashbordet er enkle å skifte,det er to 3 wattspærer på 12 volt,skru av det store dekselet som er under rattet som dekkerlike over gasspedalene og clutch o.s.v.så kikker du oppi der så vil du se hvor pærene skal stå,den til turtellern er vanskeligst å få inn da det er trang t der,skifta det nettop på min.

har en veldig fin 316i 89 modell.det med hovedlysene vet jeg ikke men det er sikkert noe som har løsna en plass.sjekk at hovedlyspærene ikke er ødelagte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har tenkt på dette også, blir vel til at jeg prøver det også før jeg gir opp :)

Men saken er den at det skal vel være lys i midtkonsollen også? Og det vil vært litt for påfallende at alle pærene i dashen og konsollen skulle gå samtidig?

At hovedlysene ikke gikk på må være en feil i bryter, fungerer fint med gamle bryteren, så den saken er ute av verden... Får vel bare handle inn pærer å bytte etter jobben da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart hvis alle pærene har gått samtidig. Sjekket sikring? Det var det på bilen min.

Jepp.. det jeg har, skulle ønske det var så enkelt :)

Edit: Har ikke sjekka pærene enda, er litt giddalaus + at jeg styrer med absolutt alt annet enn akkurat det her på bilen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess.. da har jeg fått lys i dashbordet!

Så klart var det pærene, så hadde ikke så mange av dere ment at det var det så hadde sikkert dumme meg fortsatt lett etter feilen :rolleyes:

Takk for hjelpen hvertfall ;)

Litt dårlig bilde, men ser nå hvertfall at det er lys der ;)

104_0476.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider