Gå til innhold

Ble tatt i fotoboks, men eier ikke bilen

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei..

En kompis av meg ble tatt i fotoboks i dag tidlig, og han mener han kan ha lagt så høyt som 90km/t på speedometeret. Sannsynligvis vil vel lappen hans ryke da?

Men det er ikke hans bil. Det er en veninne av han sin. Hva skejr da? Kan hun si at hun ikke vet hvem som kjørte bilen og da slipper han straff, eller er det en annen måte.

Han er avhengig av lappen..

Noen tips?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si uten å vite hva fartsgrensen var på stedet.... :)

Edit: Så i en annen tråd at det var 50 sone doh

Beslags grensa i 50 sonen er 76. Tror det trekkes ifra 4km/t+ eventuell feil margin på speedometeret. Tror kompisen din ligger i grenseland.

Eier har plikt til å oppgi hvem som disponerte bilen når bildet ble tatt....ikke helt 100% på dette punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke hans bil. Det er en veninne av han sin. Hva skejr da? Kan hun si at hun ikke vet hvem som kjørte bilen og da slipper han straff, eller er det en annen måte.

Hvis trynet hans ikke syntes, så kan hun si at hun var på fest, og at nøkkelen lå på bordet, og at hun ikke aner hvem det kan være.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja KAN politiet oppdage det?

altså hvis kompisen din sitt trynet ikke er så synlig, kan hun jo bare be om å få sett på bilde for å se om hun kjenner igjen fyren så hun kan prate medn om det... hvis han er nesten umulig å gjenkjenne kan hun bare si at hun var på en fest elns og la fra seg nøklen på bordet

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke denne fyren var klar over kameraet, og da er det ingen grunn til å tro at trynet hans hans ikke er godt dokumentert på film.

Tror ikke det er så lett som noen antyder her, men det vil jo tiden vise.....

Et tips til kompisen din når han eventuelt blir konfrontert med dette, ikke godta førerkort beslag. Hvis du søker litt på dette emnet her på forumet får du utfyllende svar hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har man prövd.

Han som eide bilen dro til politiet og så på bilde av meg.

Vi hadde avtalt på forhånd at hvis det ikke syntes veldig godt hvem som kjörte, skulle han si at han ikke visste hvem det var.

Men bilde var så klar og tydelig, så han kom fram til at det ikke var no vits i å nekte.

Samme skjedde etter at jeg flytta til Sverige. Dro til Oslo med bilen til min x, og ble tatt i fotoboks, 92 km/t i 50-sonen.

Var velkjent av politiet på svensk side allerede, så de ringte meg på jobben og fortalte at de hadde mottatt ett pent bilde av meg fra Follo-politiet...

Boten på 6000,- kom 1 år senere i posten fra Innkrevningssentralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider