Gå til innhold

Da har det begynt å kommet noen deler :)

Ranger emnet


mavoma

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg tror den hoppet av en gang til meg å jeg fikk ladetrykk da ja. så da er vell wastegaten for liten da lr den aktuatoren. Aktuatoren er vel den som sitter på turbon da? hmm... får se hva jeg gjør med den saken nå da. men det er ikke skadlig å kjøre med åpen wastegate hvis den ikke lader mere en det jeg vil ha? du bmw 325 kis: Jeg snakket med es tuning de skulle ha 10.000 for å sette inn samme chipen som broren din har. Bor du i Trondheim så har det vert fin å fått kontakt med deg/broren din. Blir jo sikkert ikke rett å bruke den chipen når han garantert har en annen turbo som kommer på et annet turtall

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten oppdatering er vel på tide nå!

Lånte meg en hjerne som var mappet opp av es tuning, dette fungerte ikke noe serlig, fungerte bra fra 4000 og opp til 7000 med mye svartrøyk.

Sotet noe fryktelig dette opsettet, jeg skulle sette på noen motstander på spjellet for å få ned volten fra 4,5 til 3 volt,satte jeg på motstand så fikk jeg 5volt :S helt rart, ingen som forstår hvorfor. Jeg har brukt 2 lamdaer på å feilsøke og kjøre med det opsettet så jeg bestemte meg for å ta det av å sette på orginal sprut. Turboen har jeg foresten ordnet slik at nå har jeg fult ladetrykk på 3000o/min. Når jeg kjørte med opsettet så fikk jeg ikke til å justere opp noe trykk heller, noe som var rart,men det kan være pga. feil med bensin tenning osv. Jeg er relativt lei av å skru nå så muligens så venter jeg til vinteren med å montere datasprut,senke komp lakkere bil osv, så kjøper jeg meg en e30 320 å har som lekebil i vinter. Har foresten fått meg jobb på strandveien auto i Tr.heim nå så da får jeg litt god pris på deler.

Planene til vinteren er: haltech e6x, komp senk, stål pakning, arp bulter, lakkering,valsing, nytt tak og gulvtrekk, større ic, total overhaling av motor og topp. 400hk på hjulene har vært passe :)

Sleit ut 2 sett med 245 35 17 dekk bak på 14 dager med 0,5 i trykk å altfor mye bensin, så nå er det 15toms på bak til jeg får lønn!!

Skal også få tak i en garasje å mekke i i Trondheim, si ifra hvis det er noen som vet av en garasje/låve med varme.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilder hadde ikke vært så dumt. :)

 

Kan du ta en oppsummering av turbobygge ditt?

*Turbo (merke, type osv)

*Wastegate (sitter på turbo, eller ekstern? merke, type)

*Hva er gjort med bensin? (større dyser? trykkregulatorer?)

*IC

*Tenning

*Kjører du med dumpventil? (hvordan takler LMM dette?)

 

Hvordan er bilen å kjøre til vanlig bruk, heeelt dau under 3000rpm, eller kurrant å bruke? Hvor mye trykk kjører du på dette oppsettet?

 

Mye spørsmål, vet.. :p

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th_5c3_Bilde260.jpg

 

th_44f_Bilde222.jpg

 

th_e05_Bilde221.jpg

 

th_9fd_Bilde220.jpg

 

Da kåm det noen bilder, kompisen min har en film og noen flere bilder men jeg har ikke fått dem enda.

 

*Turboen er en masterpower t3/t4 som er flow preppet.

*intern wastegate som lader 0,4 i grunntrykk og fult trykk på 3000o/min

*hvis jeg ikke kjører med andre dyser så får jeg tenningsbank og for lite bensin over 5000 o/min, så det er bare en plystrebil foreløbig.

*ic er ifra en cosworth, m¨å vel ha en større etter hvert.

*Kjører med dumpventil på LMM, det går bra men den kan rykke til noen ganger hvis du dumper å gir gass igjen, ellers går det bra.

*bilen har like bra bunndrag som før, den bruker heller ikke mye mere bensin nå, 0,4 kjører jeg nå.

Kurrant bil med turbo, det eneste jeg hater på bmw er knirking og risting i interiøret. blir bedre når jeg får 400hk, kappet ut gulvet så eksosen blir hevet,valset å coilovers + lakk

 

th_cd8_Bilde212.jpg¨

 

 

th_45a_Bilde213.jpg

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, bilder og specs :D

Hold oss oppdatert om hva som skjer videre på prosjektet. Gjerne med film..!

Skal du kompsenke, iom. at du snakker om 400hk her?

Skjønner godt at du vil heve gulvet, 3" eksos er no herk under der.. :rolleyes:

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvor mye har dette kostet deg? Om det ikke er spesielt dyrt, så kan det jo være litt interessant å evt teste ut selv..

 

Hvor mange bar kan man lade på orginal innmat? 0,5?

 

uten ic ja... tror kanskje en kan lade litt mer om en har ic, for da blir lufta komprimert.

 

men stålpakning, har hørt at det ikke er noe greier på bmw. Backis har prøvd flere ganger, men han får det ikke tett. Om dette var på m20 eller m50 er jeg ikke sikker på. du kan sveise litt igjen på vannkanalene i toppen for at den ska ligge bedre, men da må en vite hva en driver med. Du kan evnt snakke med PPF anngående ståltoppakning og sveising av topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten ic ja... tror kanskje en kan lade litt mer om en har ic, for da blir lufta komprimert.

 

men stålpakning, har hørt at det ikke er noe greier på bmw. Backis har prøvd flere ganger, men han får det ikke tett. Om dette var på m20 eller m50 er jeg ikke sikker på. du kan sveise litt igjen på vannkanalene i toppen for at den ska ligge bedre, men da må en vite hva en driver med. Du kan evnt snakke med PPF anngående ståltoppakning og sveising av topp.

 

IC'en kjøler bare ned luften.

 

Men du mavoma. Skal du ha dette til å gå uten datasprut, monter progressiv bensintrykksregulator, som dytter på mer bensin når trykket kommer.

Nå kommer jeg heller ikke på hva det heter, men du får en enhet du kobler til hjernen, som "lurer" den til å tro at lufta er varm (selvom den ikke er det, da ICen kjøler den bra ned.), sånn at den går normalt. Mosselman mener jeg leverer dette til kittene sine, koster rundt 1000,-

 

For å være på den sikre siden, kan du også montere M3 dyser, samt M3 LMM, dette finner du billig på http://www.autopower.se

 

Hvem har laget den manifolden? I mine øyne, ser den ikke akkurat optimal ut...

 

Lykke til ellers. Kom med updates!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kostet meg rundt 15.000kr men da har jeg hadd en del kontakter å fått masse rabatt.

Må nåkk kompsenke osv hvis jeg skal ha 400hk ja.

på m20 så bruker de å sveise vannkanalene men ikke på m50, stålpakning har jeg hørt fungerer bra på m50, du kan lade rundt 0,7 uten datasprut men da må du få justert tenning å bensin å da blir d fort 10.000 på es tuning.

Har noen m3 dyser jeg skal prøve snart å se hvordan den takler det.

Manifolden har en i sverige laget, den er bra ordnet, fine sveiser. Alle som har sett manifolden har sakt at den var bra. kunne vært lakkert men skal ha på eksosbandasje uansett så. Har en film eller 2 vi skal legge ut, etter hvert.

Ble stoppet av purken får 3 uker siden så jeg skal inn åm vise senkesett og felger på tirsdagen. Håper de ikke merker at jeg har turbo, da må jeg vel ta det ut igjen :S å det blir ikke akkurat noen morro jobb.

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kostet meg rundt 15.000kr men da har jeg hadd en del kontakter å fått masse rabatt.

Må nåkk kompsenke osv hvis jeg skal ha 400hk ja.

på m20 så bruker de å sveise vannkanalene men ikke på m50, stålpakning har jeg hørt fungerer bra på m50, du kan lade rundt 0,7 uten datasprut men da må du få justert tenning å bensin å da blir d fort 10.000 på es tuning.

Har noen m3 dyser jeg skal prøve snart å se hvordan den takler det.

Manifolden har en i sverige laget, den er bra ordnet, fine sveiser. Alle som har sett manifolden har sakt at den var bra. kunne vært lakkert men skal ha på eksosbandasje uansett så. Har en film eller 2 vi skal legge ut, etter hvert.

Ble stoppet av purken får 3 uker siden så jeg skal inn åm vise senkesett og felger på tirsdagen. Håper de ikke merker at jeg har turbo, da må jeg vel ta det ut igjen :S å det blir ikke akkurat noen morro jobb.

 

 

Jeg prøver bare å gi deg tips og råd, virker ikke som du gidder å lese engang? Kjekt... :rolleyes:

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår