Gå til innhold

Få av drivaksel fra løs forstilling

Ranger emnet

KooPa TropA

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en forstilling til Golfen (2'er) fordi jeg trengte et hjulnav og litt sånn. Men så har jeg følgende problem: Drivakselen sitter fortsatt på og jeg må jo ha av den for å få av navet. Akselen sitter med en 20mm låsemutter. Noen som har noen tips? Har ikke tilgang på noe skikkelig skrustikke e.l. så jeg lurer rett og slett på om jeg skal prøve å slå i stykker mutteren. Trenger i utgangspunktet ikke drivakselen, men hadde jo vært greit å slippe å ødelegge den. Får sikkert bruk for den en vakker dag.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på tanken selv, men hjelper dette så lenge drivakselen bare går rundt?

Er det forresten noen som kan fortelle meg om tannstanga som fulgte med? Han jeg kjøpte den av trodde den var plukket fra en 89 modell Golf. Servo tenkte jeg da med en gang, men ser ikke slik ut. Men er det noen som kan gi meg info på denne? Trodde alle Golf2 delenummer begynte med 191/192 jeg.. delenummeret er: 357 419 105

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn skruer (så lange som mulig) i den andre enden av drivakselen, sett en stålstang, brekkjern eller et spett mellom skruene for å låse akselen når du skal løsne mutteren.

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider