Gå til innhold

Tåkelys på natta er IKKE lov

Ranger emnet

Anders

Anbefalte innlegg

Og det fikk jeg beskjed om i natt..

Forelegg

Var ute for en gangs skyld, prata med noen bekjente på Shell Strømmen, tenke å ta en liten tur til Lillestrøm, glemte å skru over til nærlys, møtte politibil i rundkjøringa ved obs, de tok da selvfølgelig en usving rundt midtrabatten, og ikke i selve rundkjøringen. Kom bort til busstasjonen i Lillestrøm, så kom lysshowet på.

Makan til arrogant politimann tror jeg du skal lete lenge etter, jeg tror han hater alle som er såkalte rånere, litt merkelig, fyren hadde gullstriper og ei stjerne, vanligvis er disse kara litt mere rund i kantene, men jeg lurer på om han fikk bonus for høy drittsekkfaktor denne uka, eller så har det blitt lite mus på`n i det siste, ikke vet jeg.

De (les: politiet på romerike) har tydligvis fått nok av "Råner`ne på shell", for det var kommet ordre fra høyeste hold om at de skulle bøtelegge feil lysbruk.

Så pass på, lovens lange arm driver med ran av ellers lovlydige borgere på kveldstid, jeg personlig ser ikke forskjellen med å rane folk på gata, og det de driver med her, men det er mulig det bare er meg.

La denne lærepengen jeg fikk i natt, bli en advarsel til alle, Romerike Politikammer skal ta unge bilførere som enten glemmer seg bort et lite øyeblikk, som i mitt tilfelle, eller de som driver med systematisk regelbrudd.

2000 kr var det i allefall moroa kosta, satsen gikk opp 500 kr 1 feb.

Hurra for den norske regjering og Politidistrikt 07!

Stå på, dette gir mynt i statskassa, som renner over av penger allerede.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så det er ikke lov med parklys og tåkelys?

Nå skal jeg med vilje kjøre rundt med tåkelys bare på pur F

Ikke på natta, men du kan bruke det som kjørelys på dagtid.

Vær obs på at 2000 kr fort kan skifte eier, hvis du gjør det da, du er herved advart ;)

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen er det mulig:

2000 kr subsidiert 3 dagers fengsel..

Kan faktisk velge 3 dager i fengsel for å kjøre med tåkelys, tror det er på tide at regjeringen våkner opp og endrer noen av reglene vi har..

Poenget er at du kan faktisk ikke velge å ta 3 dager i buret, så lenge du eier noe, så tar de det istedenfor. Sånn er det bare.

Vi billister er melkekuer, vi er garantert inntekt for staten, sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være. Det som egentlig er mest irriterende er at, for å slå ned en kar på åpen gate, så betaler du 3000 i bot, hva er logikken her lissom...

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket dette med biltilsynet for en liten tid tilbake, dvs i høst en gang.

Der fikk jeg vite:

"Du kan ikke bruke kombinasjonen tåkelys/kjørelys uansett tid på døgnet så lenge værforholdene ikke tilsier at du trenger det. dvs tåke/snø føyk. Du kan derimot benytte tåkelys/parklys kombinasjonen så frem lyset som er ute ikke tilsier at du trenger mer lys for å kunne se."

Ser ut til at det kan brukes litt forståelse på dette, men det var slik de sa det...

Tolk det slik dere vil!

Så når jeg får tak i tåkelys, så skal de benyttes så fremt jeg ser det jeg føler jeg trenger å se...

Enjoy

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i byen er politiet flaue over denne regelen, nesten alle billistene kjører med tåke+kjørelys her, og jeg har aldri sett eller hørt noen bli stoppet for dette..

Jeg har tilogmed kjørt med kjørelys+tåkelys rett inn i en rutinekontroll hvor jeg ble stoppet..Da ble det ikke engang nevnt : )

På bilen min kjører jeg kun med tåke+parklys 90% av kjøretiden min, og med en gang jeg kommer til oslo/lillestrøm/jessheim får jeg blink av nesten alle biler : ) men aldri her i byen : D kan såklart hende at det bare er bmw'er som blinker og "disser" meg siden jeg har angeleyes på en golf : D ..

menmen,,hovedpoenget er i allefall at det varierer stort fra sted til sted hvordan politiet takler akkuat disse reglene

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket dette med biltilsynet for en liten tid tilbake, dvs i høst en gang.

Du kan derimot benytte tåkelys/parklys kombinasjonen så frem lyset som er ute ikke tilsier at du trenger mer lys for å kunne se.

Da kan jeg ikke skjønne noe annet enn at jeg har fått bot på feil grunnlag, siden jeg kjørte på opplyste gater i Lillestrøm, jeg trengte ikke nærlys for å se, siden gatebelysningen stod på.

Jeg skal i allefall klage på bota.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det fikk jeg beskjed om i natt..

Forelegg

Jaggu på tide..

Forbud mot tåkelys er ikke satt for morroskyld.

Du burde heller blitt tatt før 1. februar, da var det -500 på bota ("bare" 1500).

Bare bra at dette slås ned på, så kanskje du og 10 andre kjører uten fra nå...

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke lov med parklys og tåkelys? Trodde det var lov så lenge de ikke oversteg så så mange lux jeg

Nå skal jeg med vilje kjøre rundt med tåkelys bare på pur F

Sett i gang, så kanskje du også kan bidra med 2000 til statskassa.

Du har ikke tenkt på at det er greit å se litt lenger enn tåkelysa lyser når det er mørkt?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu på tide..

Forbud mot tåkelys er ikke satt for morroskyld.

Du burde heller blitt tatt før 1. februar, da var det -500 på bota ("bare" 1500).

Bare bra at dette slås ned på, så kanskje du og 10 andre kjører uten fra nå...

Det er greit nok det, men nå brukte jeg dette på opplyst vei, og vil samtidig minne om at dette er godkjent for bruk på dagtid, dvs når veien er nok opplyst, da er tåkelys kun kjørelys, som gjør at møtende ser at det kommer bil i mot.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår