Gran Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hvordan får jeg rent: Taktrekket Gulvmatta Dashen, den er litt mørk doh Seter og dørtrekk? Alt er ute av bilen. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Jeg bruker Zalovann på dashen, hvis det er mye dritt og støv. Taktrekket bruker jeg sånne "duker på boks" på fra Armor All, tekstilrens. Tar all dritten. Nå vet ikke jeg om du har skinnseter eller stoff, men er det stoff finnes det masse forskjellige tekstilrenser å få kjøpt. Skinnet må renses og impregneres :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Jeg bruker Zalovann på dashen, hvis det er mye dritt og støv.Taktrekket bruker jeg sånne "duker på boks" på fra Armor All, tekstilrens. Tar all dritten. Nå vet ikke jeg om du har skinnseter eller stoff, men er det stoff finnes det masse forskjellige tekstilrenser å få kjøpt. Skinnet må renses og impregneres :) Er stoff seter. Kan jeg slenge gulvteppet i vaskemaskina på 30 grader? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hvordan får jeg rent: Taktrekket Gulvmatta Dashen, den er litt mørk doh Seter og dørtrekk? Alt er ute av bilen. Høytrykkspyler :ssip: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Er stoff seter.Kan jeg slenge gulvteppet i vaskemaskina på 30 grader? Vet ikke om jeg hadde turt det, mulig det krymper endel... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Kjøp tepperens til teppet :) Skal jeg prøve iallfall, når jeg får det nye interiøret. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Anbefaler noe som heter turtle wax textile clean. Viktig at alle overflater da er rene for smuss. Jobber det inn med svamp eller fille. Lar det virke litt, før du støvsuger over tilslutt. Så lar du det tørke litt. Funker helt fint for meg ihvertfall. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Er det noe særlig å få sånn inn i støvsugeren da? Fukt osv. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Er det noe særlig å få sånn inn i støvsugeren da? Fukt osv. Må da bruke en industri støvsuger som kan suge opp vann.. doh Jeg har brukt høytrykkspyler til alle gulvteppene jeg har renset, også seter med gode resultater :) Tar bare litt lengere tid å tørke da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Tok med meg gulvteppet ut og pøset på med grønnsåpe, gnudde godt med en kost og spylte av, ble ganske bra. Lurer litt på taktrekket, det er fælt, men tåler ikke så mye.. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Er det noe særlig å få sånn inn i støvsugeren da? Fukt osv. Går greit det. Har renset taktrekket på Granadaen min med det, brukte vanlig støvsuger. Det viktigste er at det er en kraftig suger, så du får med all møkka. Fukt var ikke noe problem, og da kan jeg nevne at støvsugeren jeg brukte vanligvis tar kvelden om det regner i Uganda, selv om den ikke er i Uganda. Taktrekket ble forresten som nytt av denne behandlingen, men er antagelig en fordel at det er i bilen da det er lettere å arbeide med et stramt trekk. Har forresten hørt at det går an å vaske taktrekket i maskin på 60 grader, men vil ikke bekrefte dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Man får leid en støvsuger med spyler til å rense stoff med. Den spyler vaskemiddelet i trekket samtidig som det suger det ut. Tok en møkkete soffa med det, ble som ny. Koster heller nesten ingenting å leie den heller. Mener vaskemiddelet kostet mer. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 La trekket på bad gulvet og peisa på med zalo og varmt vann. Funka greit tror jeg, gulvet hadde skiftet farge når jeg løftet trekket, fra stein grå til rust/bæsj brunt :p Ligger til bløt over natten. Sånn så det ut før jeg begynte: http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/Taktrekket_5326.jpg Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg