~A4~ Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Kjøpte meg en a4 1.8 1996 mod i høst. Er veldig fornøyd med den, men i det siste har jeg hatt litt problemer med den. Når jeg starter den, går den bare i 1-2 sek før den stopper igjen.. Dette gjentar seg ca 5 ganger etterhverandre, og så starter den helt som vanlig. Lurer litt på om det kan ha noe med startsperren å gjøre..? Begynner å bli litt lei det nå. Noen som har vært borte i dette, eller som kanskje vet hva som kan være feil?? Siter -Audi A4 1.8 20v -1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Høres ut som startsperren ja :( Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Kjøpte meg en a4 1.8 1996 mod i høst. Er veldig fornøyd med den, men i det siste har jeg hatt litt problemer med den. Når jeg starter den, går den bare i 1-2 sek før den stopper igjen.. Dette gjentar seg ca 5 ganger etterhverandre, og så starter den helt som vanlig. Lurer litt på om det kan ha noe med startsperren å gjøre..? Begynner å bli litt lei det nå. Noen som har vært borte i dette, eller som kanskje vet hva som kan være feil?? JA jeg vet hva som er feil.. Kjent problem.. Om du vil løse det selv og er litt teknisk anlagt gjør du følgende: 1. ta av rattet og de dekslene rundt rattstammen. Da får du se en liten svart plugg som går inn i bakkant på tenningslåsen din. 2. Ta ut den pluggen og del denne i 2. Litt smått men det går. 3. Ta ut de stikkerne som sitter inni den svarte pluggen. 4. Avmantle kablene og lodd de forsiktig fast til stikkerne. 5. sett de inn igjen og sett sammen den svarte pluggen. 6. Plugg i pluggen, sett på deksler og ratt, start opp og kjør! :) Det som er problemet er at det er dårlig kontakt i den svarte pluggen siden stikkerne er bare klemt inntil kablene. Når du lodder de inn på så blir det bra kontakt. Kan lønne seg og ta av + polen på batteriet før du begynner å ta av ratt m airbag å sånn.... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Billi Racing Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Kjøpte meg en a4 1.8 1996 mod i høst. Er veldig fornøyd med den, men i det siste har jeg hatt litt problemer med den. Når jeg starter den, går den bare i 1-2 sek før den stopper igjen.. Dette gjentar seg ca 5 ganger etterhverandre, og så starter den helt som vanlig. Lurer litt på om det kan ha noe med startsperren å gjøre..? Begynner å bli litt lei det nå. Noen som har vært borte i dette, eller som kanskje vet hva som kan være feil?? Hei! hatt samme på en tidligere '96 A4 selv. Som han siste sa så ligger feilen i ledningen som formidler startsperre-signalet. Men jeg anbefaler deg å bytte hele denne ledningen. Har en liggene hjemme. Den kan du evt få kjøpe av meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Hei! hatt samme på en tidligere '96 A4 selv. Som han siste sa så ligger feilen i ledningen som formidler startsperre-signalet. Men jeg anbefaler deg å bytte hele denne ledningen. Har en liggene hjemme. Den kan du evt få kjøpe av meg... Hvorfor bytte hele ledningen? Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Billi Racing Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Hvorfor bytte hele ledningen? det er et svakt ledd på disse bilene. det er vel en grunn til at denne delen er lagervare hos VAG... men det kan sikkert ordnes på fler måter. sier bare at jeg har en slik ledning om du ikke vil knote med noe annet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
~A4~ Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 JA jeg vet hva som er feil.. Kjent problem.. Om du vil løse det selv og er litt teknisk anlagt gjør du følgende:1. ta av rattet og de dekslene rundt rattstammen. Da får du se en liten svart plugg som går inn i bakkant på tenningslåsen din. 2. Ta ut den pluggen og del denne i 2. Litt smått men det går. 3. Ta ut de stikkerne som sitter inni den svarte pluggen. 4. Avmantle kablene og lodd de forsiktig fast til stikkerne. 5. sett de inn igjen og sett sammen den svarte pluggen. 6. Plugg i pluggen, sett på deksler og ratt, start opp og kjør! :) Det som er problemet er at det er dårlig kontakt i den svarte pluggen siden stikkerne er bare klemt inntil kablene. Når du lodder de inn på så blir det bra kontakt. Kan lønne seg og ta av + polen på batteriet før du begynner å ta av ratt m airbag å sånn.... Takk for svaret! Prøver det jeg. Er mekaniker-lærling, så jeg satser på at det går greit. Tror ikke jeg gidder bytte den kablen, hvis det ikke er nødvendig. Siter -Audi A4 1.8 20v -1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Takk for svaret! Prøver det jeg. Er mekaniker-lærling, så jeg satser på at det går greit. Tror ikke jeg gidder bytte den kablen, hvis det ikke er nødvendig. Hadde samme problemet som deg, bare at det ble værre.. Fikk nesten ikke starte... Etter jeg lodda de stikkerne har jeg ikke hatt ET eneste problem med startsperra... Mulig det er dårlig kabel fra vag og noen anbefaler å bytte, men det holder å bare lodde iallefall.. Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg