Gå til innhold

Setebelter og baksete

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei hei!

I går oppdaget jeg at det kun var ett setebelte i baksetet (På høyre side). Er dette normalt på disse gamle Golfene?

Jeg vil da tro at baksetet er godkjent for minst to personer, og hvis man er så "kraftig" at man tar hele baksetet så er uansett ikke beltet langt nok :rolleyes:

Det er ikke antydning til fester eller noe på venstre siden. Er ikke hull i "dekselet" på sidene over høyttalerne til belte engang.

Og en annen ting, er baksetet lagd for 2 eller 3 personer? Eller, er bilen godkjent for 4 eller 5?

Sleit forresten litt med å få ut beltet bak.

Festet nede på siden får jeg ikke av. Jeg skrur og skrur på bolten men den kommer ikke ut. Har vanskelig for å tro at man må holde igjen på baksiden da det ikke går an å komme til på baksiden :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I golfen min er det ikke et eneste setebelte bak.. I vognkortet står det at den er registrert for 5 så jeg antar at klarer du å få presset det inn så er ikke det noe problem... Men litt merkelig at det bare er motert ett belte i din bil da...

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 personer i baksetet altså... stakkars! hehe

Det er vel ikke påbudt med belter bak i disse bilene, ble vel påbudt fra 84 eller noe?

Kanskje beltet er ettermontert, men fortsatt rart at det bare er på den ene siden.

Om jeg beholder baksetene så kommer jeg nok til å montere belte på andre siden også, pluss et magebelte i midten (Om man får trykka inn 3 personer der) :)

Fint interiør forresten! ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider