Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke de som skal brøyte og gjøre jobben sin??

Ranger emnet

maxgets

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by nitewlkr

DUplo partiet er herved startet...

Våre (min) kampsak er:

-skattefritak på snø måke utstyr for personbiler (frontfangere,lepper og senkesett etc..)

-km godtgjørelse pr måkte km evt timespris

:D :D :D :D

edit:Hjemmeside kommer snart...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som hisset på deg en brøytebil "her om dagen", unnskyld meg, men..

hvor dum er du?

Brøytebilen er der for at du skal komme deg fra A til B, og selv om de brøyter dårlig og for lite, så trenger i allefall ikke vi ødelegge for de som faktisk er der ute og gjør veiene bedre.

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de første brøyte så kan de jo brøyte bra da.. :rolleyes:

Hender her at det ligger igjen store hauger i veien.. som tilogmed "normale" biler ikke kjører over..

OGSÅ må det da gå an å få vekk den snøen på en annen tid enn midt på natta utafor soveromsvinduet mitt!!! :mad:

hehe.. ser virkelig frem til sommern nå ja.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

DUplo partiet er herved startet...

Våre (min) kampsak er:

-skattefritak på snø måke utstyr for personbiler (frontfangere,lepper og senkesett etc..)

-km godtgjørelse pr måkte km evt timespris

:D :D :D :D

edit:Hjemmeside kommer snart...

det høres bra ut... det er nummeret før jeg dropper c kadett prosjektet og kjøper hilux med skrå skjær i stedet.. huff al denne snøen..

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Nå når jeg skulle hjem fra skolen så sykler(prøvde vertfall) jeg men det er jo faen i meg ikke brøyta noen steder...

Hvorfor i helvete klarer ikke vegvesenet å brøyte de veiene som vi betaler masse i skatt for att de skal gjøre!!???

Tror de att de får betalt for å bare sitte på ræva eller er det rett og slett ikke nok folk der?

JEg syns vi bare skal bøye oss i støvet for maxgets. Det er jo helt klart at han og den lille tråsykkelen hans burde ha en helt egen måkebataljon.

Da kunne lille maxgets sykle akkurat der han ville, når han ville, også kunne det "HELVETES" vegvesenet måke en liten sti for han.

Skjønner ikke at det går'an å si noe så dumt !!! TENK DEG OM!!!

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Proximus

JEg syns vi bare skal bøye oss i støvet for maxgets. Det er jo helt klart at han og den lille tråsykkelen hans burde ha en helt egen måkebataljon.

Da kunne lille maxgets sykle akkurat der han ville, når han ville, også kunne det "HELVETES" vegvesenet måke en liten sti for han.

Skjønner ikke at det går'an å si noe så dumt !!! TENK DEG OM!!!

Grunnen til han sier det er vel at han betaler for en tjeneste som han ikke får...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Grunnen til han sier det er vel at han betaler for en tjeneste som han ikke får...... :rolleyes:

Men herregud! Skal man prioritere små gangveier og stikkveier ute på landet, istedet for å åpne opp hovedveien som E6 og E18. Bare lurer...:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud! Skal man prioritere små gangveier og stikkveier ute på landet, istedet for å åpne opp hovedveien som E6 og E18. Bare lurer...:confused:

Man er jo interessert i å ha det der man er...

Og er vel kommunen som har gangveier, der man betaler mest skatt og fylket som har E6 og E18.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Man er jo interessert i å ha det der man er...

Og er vel kommunen som har gangveier, der man betaler mest skatt og fylket som har E6 og E18.....

Jo, men alle månner drar. Man prioriterer fortsatt de større veiene, og ikke små stikkveier. Ofte må kommunene hjelpe til med måkingen.

Fylkene har vel ikke egne maskiner som kun går på hovedveiene?blah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 og E18 står jo "vi" for brøytingen på....

og ring 3 måker Lupoboy hver morgen ;)

Neida... skjønner poenget ditt...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men alle månner drar. Man prioriterer fortsatt de større veiene, og ikke små stikkveier. Ofte må kommunene hjelpe til med måkingen.

Fylkene har vel ikke egne maskiner som kun går på hovedveiene?blah

Yepp, de har det. ;)

Hvis du tenker på E 6 f.eks. og her jeg bor RV4 så har de egne biler for det. Og kommunen leier inn private til å brøyte de litt mindre veiene med lastebiler og har folk selv til gangveier o.l. som kjører traktorer og snøskuffe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider