Gå til innhold

Bytte varme register, og hvorfor røyk det? (autochoke?)

Ranger emnet


jenspond

Anbefalte innlegg

Hei,

 

nettopp kjøpte en golf II -85 1.8 CL

kan virke som om autochoken har hengt seg. For iblandt går den opp til 3000rpm på tomgang. Og det er jo litt mye.

Det merkes jo ikke når man kjører, kun når man tar inn clutchen. Satser derfor på å kjøre den en liten tur.

 

Det skulle jeg vel ikke ha gjort.

 

Etter en liten stund røyk det et eller annet i varmeregisteret.

kjøleveske rant ut fra midtkonsollet. Kjedelig!

 

Skal ut å skru opp nå for å se om det er hele registeret eller bare noe rør som er sprekt.

 

Hvor kan jeg få tak i nytt register billigst mulig?

 

Noen som har peiling på hva som er grunnen til høyt turtall?

Er en ustabil feil. fordi hvis bilen får stå en stund (20-30min) så går det plutselig fint igjen. Men får ikke testet dette så mye mer akkurat nå. Siden det for tiden er uten kjølevæske.

Er det forresten noe spess man må huske på når man fyller på kjølevæske igjen? eller er det bare å fylle opp, starte og så etterfylle?.

 

 

Flott hvis noen har gode tips for bytting av varmeregister også. Håper ikke det er altfor vanskelig.

 

På forhånd takk for svar.

 

Mvh

Einar

BMW 320DAT -01

Citroen Berlingo -05, Mini -71

x Seat Arosa x Mitsubishi Lancer GLX -93

x Golf II 1.8 -85 x Mazda 626 -89

x Rover Mini 1.3 -94 x Golf II 1.6 -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit endel med forgasseren på min 1.8 sport og fant ut etter mye hit og dit at det faktisk kan være snakk om noe så enkelt som en sikring!

 

I boka står det at det er 1 sikring tilsluttet forgasser systemet... FEIL... det er 1 til! den som er avmerket til hornet. 15amp.

 

byttet den og jeg sliter ikke med turtall som går opp til 3000rpm under kjøring lenger

 

Dette pga at termostaten som registrerer varmen fungerte fint når bilen sto på tomgang eller ble brukt til kort kjøring... men når jeg kjørte over en lengre distanse blåste det kaldluft på den termostaten og den registrerte at motoren var kald så startet den choken.. jeg bytta sikring og nå er den iorden igjen

gjelder nok ikke alle som sliter med 2e2 men .. kan hjelpe i ditt tilfelle å sjekke :)

 

Ang. registret så kan du f.eks se på http://www.autospar.no

http://www.autospar.no/show.asp?page=goxdb014[00532].html

Tror det er rett. ikke ille dyrt heller :)

 

Ang. bytting så er ikke det så innmari vanskelig...litt krøll er det men hvis du tar deg litt tid imens du skrur og du ikke er ukjent med mekking så finner du ut mye... eneste jeg sleit med var de fordømte metall klipsene som er rundt omkring der..

 

Pass på å skru løs to muttere som sitter i motor rommet via torpedoveggen (det er de registeret sitter skrudd fast i) og tøm systemet for frostvæske så godt du kan før du tar av slanger osv.

 

du må ut med konsollen (den "under dashbordet" som har sånne oppbevaringsrom og slikt) og så må du ut med den hylla under hanskerommet.

derfra ser du nesten alt som trengs å gjøres.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår