eirikoo Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by Ascona ABS gjør også at folk kjører raskere på dårlig føre, noe som fører til mindre marginer, og flere ulykker, akkurat som airbag, sikkerhetsbelter, osv. I en kontrollert situasjon kan du nok kutte kraftig på bremselengde uten ABS ja. Men sånn er nå engang ikke trafikken. Tror ikke alle kjører raskere pga sikkerhetsutstyr. Men jeg er litt enig, slike ting som stabilitetskontroll fremmedgjør deg fra veien og kan føre til at folk ikke aner hvordan føret er. Men jeg tror ikke at majoriteten kjører fortere pga at bilen har airbag? :rolleyes: Eller belte? Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by eirikoo I en kontrollert situasjon kan du nok kutte kraftig på bremselengde uten ABS ja. Men sånn er nå engang ikke trafikken. Tror ikke alle kjører raskere pga sikkerhetsutstyr. Men jeg er litt enig, slike ting som stabilitetskontroll fremmedgjør deg fra veien og kan føre til at folk ikke aner hvordan føret er. Men jeg tror ikke at majoriteten kjører fortere pga at bilen har airbag? :rolleyes: Eller belte? Det er jo paradoksalt at det året det ble påbudt med belter er det værste ulykkesåret gjennom tidene her i landet? og at vi selv etter det året hadde betydelig høyere ulykkestall enn tidligere? Saken er den at folk kjører med mindre marginer jo bedre sikkerhet de har, bevisst elelr ubevisst.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg