svenskgeneral Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Jeg og noen kompiser har planer om å kjøpe bil å campingvogn til russetia. Og vi får kanskje en gammel 626 for vrakpanten. Men da lurte jeg på om det er vanskelig å montere hengerfeste på den og hvor stor campingvogn det er lov å henge på denne bilen. Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Har en 626 98' og den kan trekke 1500kg. Regner med at de eldre modellen ligger på nogenlunde det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_råner Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 regner med at den kan trekke en ganske grei campingvogn lovlig. Men sjåføren må jo ha BE lappen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 regner med at den kan trekke en ganske grei campingvogn lovlig. Men sjåføren må jo ha BE lappen da Ikke nødvendigvis. Man kan trekke lovlig en campingvogn der totalvekten ikke er høyere enn bilens egenvekt, og disse tilsammen ikke overstiger 3500kg med vanlig B-sertifikat. Nå vet jeg ikke hva en eldre 626 veier, men er vel 1,2-1,3 tonn? og det skal vel være mulig å få en gammel campingvogn med totalvekt under dette. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenskgeneral Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Ikke nødvendigvis. Man kan trekke lovlig en campingvogn der totalvekten ikke er høyere enn bilens egenvekt, og disse tilsammen ikke overstiger 3500kg med vanlig B-sertifikat. Nå vet jeg ikke hva en eldre 626 veier, men er vel 1,2-1,3 tonn? og det skal vel være mulig å få en gammel campingvogn med totalvekt under dette. Ok, takk for info :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Min veier 1265 og jeg kan kjøre maks hengervekt (1500kg) lovlig på B-klasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_råner Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Ikke nødvendigvis. Man kan trekke lovlig en campingvogn der totalvekten ikke er høyere enn bilens egenvekt, og disse tilsammen ikke overstiger 3500kg med vanlig B-sertifikat. Feil. Må ha BE for alle hengere over 750KG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Feil. Må ha BE for alle hengere over 750KG Feil. § 3-5. Førerett i klasse B Førerett i klasse B gjelder for: 1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped. 2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg. 3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognens egenvekt. Lovdata.no-link. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenskgeneral Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 så det er ikke 750kg som er grensa ? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 så det er ikke 750kg som er grensa ? :S Det er som jeg skrev i innlegg #4. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svenskgeneral Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Det er som jeg skrev i innlegg #4. Ok. Men det er fint. Da blir det campingvogn i russetia :D Noen som har eller vet om noen som har en billig en til salgs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Feil. § 3-5. Førerett i klasse B tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg. Lovdata.no-link. eee....ka står det her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg