Gå til innhold

Grunnen (tror jeg) til de fleste problemene mine i 2004

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann....

 

Ja, de amcar-gutta her husker sikkert at jeg har hatt mye problemer i 2004... toppdeksel,insugg pakninger som alltid går, pluggen på toppdekselet til oljedampsmøring til gasser spratt jo opp, null i komp, flammer opp av gasseren, den gikk dårlig osv osv.....:(

 

Jeg begynte for litegran siden å ta opp problemene igjen fordi nå skal jeg sette sammen bilen og bruke den igjen, så jeg vet ikke 100 % at dette er problemet,men velger å tro det....

 

Trykktesting av toppene var det første jeg begynte med, jeg tenkte at en ventil\ventilsetet var brent slik at jeg ikke hadde noe komp, toppene var helt fine... så tittet jeg på kammen og løftere, helt fine.

 

Så problemet har vært så enkelt ( tror jeg ) at jeg har justert en ventil feil, så at den har stått oppe, dermed vill jeg jo få tilbakeslag opp av gasseren, pakninger vill gå pga trykket kommer opp i toppdekselet osv osv

 

Så nå får alle holde fingerene krysset for meg denne uka, nå begynner oppbyggingen :)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lykke til. Får håpe at det vil fungere denne gangen. :)

 

Takk takk :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke trykk i toppdekslene selv om en ventil er åpen... Men lykke til med kommende sesong uansett :)

 

Hvor sier du det da ? man gjør det jo...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en ventil oppe, vil trykket gå i eksosen eller innsuget. Eneste vei mellom forbrenningsrommet og ventildekslene er lekkasje forbi stempelringer eller gjennom veivhusventilasjonen (oljedampsmøring til gasser som du kalte det) da gjennom innsug og gasser.

 

Har du tatt en sylinderlekkasje test, nå som toppene er bekreftet bra og montert? Da får du evt bekreftet og stempelringer/sylindervegger er ok.

 

Håper alt ordner seg i år! ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en ventil oppe, vil trykket gå i eksosen eller innsuget. Eneste vei mellom forbrenningsrommet og ventildekslene er lekkasje forbi stempelringer eller gjennom veivhusventilasjonen (oljedampsmøring til gasser som du kalte det) da gjennom innsug og gasser.

 

Har du tatt en sylinderlekkasje test, nå som toppene er bekreftet bra og montert? Da får du evt bekreftet og stempelringer/sylindervegger er ok.

 

Håper alt ordner seg i år! ;)

 

Faen, ja såklart, du har riktig.....:(

 

Har ikke tatt sylinderlekkasje test nei, åssen gjør jeg det ?

 

Nytt år, nye havareringer :(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ikke det som er hovedproblemet ditt da eller?

Er det ikke at det slår opp av gasseren?, det vill det gjøre så lenge ventilene ikke lukker seg helt. Toppdekslene kan være så enkelt som at du har koblet ventilasjonen feil, eller har en tett ventilasjons ventil. Fikk blårøyk på Trans amen av å sette en slange feil.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell ikke det som er hovedproblemet ditt da eller?

Er det ikke at det slår opp av gasseren?, det vill det gjøre så lenge ventilene ikke lukker seg helt. Toppdekslene kan være så enkelt som at du har koblet ventilasjonen feil, eller har en tett ventilasjons ventil. Fikk blårøyk på Trans amen av å sette en slange feil.

 

joda, mye av det, upraktisk å gjøre sånn ja :) men hovedproblemet var jo at jeg ikke fikk den til å gå framover i heltatt nesten, den bare smalt og flammet av pottene og gassern...

 

Hvor sitter ventilasjons ventilen(ene) hen da ? har ikke koblet noe feil tror jeg, er lissom ikke noen spesielle ledninger eller slanger som har med ventilasjonen å gjøre når jeg feks bytter toppakninger...

 

:) blllææ

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null i komp på sylinder nr 8 !!!!

 

Nå skjønner jeg ikkeno....:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan justerer du ventilene? Har gjort det en haug med ganger på Chevy SB, hvor du justerer hver enkelt for seg, ikke vanskelig - men mange strammer for hardt når de ikke er vant til det (og ventilene står oppe etterpå).

 

Eneste jeg har vært borti Ford SB var en 351 som ikke hadde mulighet til justering (Cleveland? Din 302 er vel i Windsor familien?), var jo ikke mulighet å gjøre feil der hvertfall...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan justerer du ventilene? Har gjort det en haug med ganger på Chevy SB, hvor du justerer hver enkelt for seg, ikke vanskelig - men mange strammer for hardt når de ikke er vant til det (og ventilene står oppe etterpå).

 

Eneste jeg har vært borti Ford SB var en 351 som ikke hadde mulighet til justering (Cleveland? Din 302 er vel i Windsor familien?), var jo ikke mulighet å gjøre feil der hvertfall...

 

Jeg prøvde mange forskjelllige varianter av stramming istad, riktig stramming, for mye, uten å stramme så mye osv osv :(

 

Er irritert nå :(:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sylinder lekkasje test.

 

Hvis det blåser ut av gasser = Innsugsventil

ekosrør = eksosventil

peilepinnerør/oljepåfyllingshull = stempelringer

bobler i radiator/ekspasjonsbeholder = toppakning.

 

Lykke til.

94 Audi S4 Avant 4.2 V8 - Solgt!

79 Chevrolet Caprice Classic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår