Gå til innhold

Grunnen (tror jeg) til de fleste problemene mine i 2004

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hmm.. Jeg målte min Lincoln Continental 1969 til 1,3 tur retur Skien Tønsberg, det er medregna en time cruising i Skien.. Så det var mildt sagt blandet. Dette var dog da bioen gikk som den skulle (noe den ikke gjør lengere) Motoren er en helt standard 460. 365 amerikanske hk. Bilen er 2,2 tonn. Det hjelper litt at mesteparten av turen gikk i 70-80 på tomgang..

Har samme erfaring med Malibuen min, den har jeg målt til 1,3 på mila, men da må jeg holde max 100km/t, over det så drikker den fort 1,8. Mye har med vekt og mye luftmotstand å gjøre, men tror faktisk at 2.73 utvekslingen også gjør at den går dyrere med mer fart. (har ikke 2500 omdreininger i 130-140 som i T/Aen)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stian: Enkelte som drar det litt langt ja. Dreiv og fyrte en med Mustang her for litt siden, men han ble så fornærma jeg måtte forklare han det var bare kødd. Forstår godt kva du meiner. "345" den leika da? Funker nok godt det cheers

Bjørn: Var vel snitt-forbruk som var omtalt?

Brukte 1,6 i EKTE snittforbruk på min T/A (Målt over 6 mnd.):wave

Der er jo 185+Hp og 200Hp :naaaws

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mer i bakdekk i bykjøring enn bensin, så bryr meg ikke særlig mye om det. Men kan nok fort bruke 1,5 liter på mila p blandet men forholdsvis forsiktig kjøring, men for æ være hlet ærlig så har jeg ikke peiling. Har kun målt langkjøring i høy fart med hyppige forbikjøringer, da ble det ca 1,3. Litt mer fornuftig kjøring så hadde det fort vært 1liter på mila. Min erfaring er at forgasser typen man bruker spiller veldig mye inn, gikk ned 0,8 på mila ved å bytte fra holly 750dp til edelbrock 800 gasser.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider