Gå til innhold

Grunnen (tror jeg) til de fleste problemene mine i 2004

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

thumpsup Kult. Du får ha lykke til videre.

Mange takker :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hallo ottesen.

er det noen fremgang med "beistet" ?

kommer du deg på streetmeet og gatebil treffa?

Mvh Erik

tja, stille nå pga påska men blir nok ferdig engang snart....:)

Jeg kommer på treffa vettu....

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...hehe...var ikke bare det....stemplet var ødelagt der ringene sitter :S kommer med mer info snart....

Wow såppas ille ikke rart du sleit.

Inn med nye deilige smidde JE stempel el liknende da eller?

Hvis resten av motoren er grei er det jo bare nye stempel eller må den borres og totoal overhales med sliping av veiv etc?

Greieste hadde vært 8 nye stempel med fjærer hone inn med dem nye lager og pakninger og sammen med dyret og oppi med det.

Har en kompiss som jobber med slikt hvis intresant han er ikke billigst med seriøs dvs hel overhaling.

Jobbet på spreng hele påska med prosjektet mitt motor er ute for lakking av motorrom så skal motor kikkes over og få nye ARP rådebolter, dobbelt register kjede, Z06 olje pumpe, Olje kjøler med termostat, NGK Irridium plugger, Data spurt m.m

Så skal motor i og alt elektrisk lages/koples.

Lykke til håper det ordner seg med motoren for deg.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow såppas ille ikke rart du sleit.

Inn med nye deilige smidde JE stempel el liknende da eller?

Hvis resten av motoren er grei er det jo bare nye stempel eller må den borres og totoal overhales med sliping av veiv etc?

Greieste hadde vært 8 nye stempel med fjærer hone inn med dem nye lager og pakninger og sammen med dyret og oppi med det.

Har en kompiss som jobber med slikt hvis intresant han er ikke billigst med seriøs dvs hel overhaling.

Jobbet på spreng hele påska med prosjektet mitt motor er ute for lakking av motorrom så skal motor kikkes over og få nye ARP rådebolter, dobbelt register kjede, Z06 olje pumpe, Olje kjøler med termostat, NGK Irridium plugger, Data spurt m.m

Så skal motor i og alt elektrisk lages/koples.

Lykke til håper det ordner seg med motoren for deg.

Era

Heisann Era, lenge siden sist nå....

Det som blir gjort nå er...:

Full balansering

Nye stempler og ringer "Hypereutectic" (8 stk)

Går fra 0,030 til 0,040 overborr

Sliping av veiv

Rådelager osv byttes

Lakkerer blokken

Nye oljepumpe og olje

Nye pakninger

Justering og testing av motor

osv osv

Har også kjøpt G-tech rr og har Sabelt stol og Sabelt 4-punkts som skal inn, har bare rukket å kjøpt 1 ennå, men det kommer snart...

Jeg tar likegodt å fikser det meste nå, har sjekket toppene, løftere kam osv også....alt bra sombrero

Så nå blir det vel holdbare hester......Åssen var det i Nurbuergring foressten ?

Moro å jobbe der ?

Mvh Ottesen

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var fremgangen ja :) hvor mye forskjell utgjør 0.040 overborr kontra 0.030 overborr?

bra at bilen din kommer i stand igjen :D

gleder meg til å se deg kjøre :peace:

Nå er endelig sommern i full annmarsj.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var fremgangen ja :) hvor mye forskjell utgjør 0.040 overborr kontra 0.030 overborr?

bra at bilen din kommer i stand igjen :D

gleder meg til å se deg kjøre :peace:

Nå er endelig sommern i full annmarsj.

Mvh Erik

0,030 - 0,040 har utgjør egentlig ikke noe spesielt utenom at jeg bør det fordi sylinderveggene var litt ripete.....:)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnus; du kjører Edelbrock kam? Med medfølgende løftere? Bytter du til Rhoads variable løftere får du vesentlig mer bånndrag(ca.25%) og enda mer hjulspinn.. :rolleyes:

Det viktigste er ikke å vinne, men å spinne

sombrero

hehe,.... Ja kjører edelbrock 280/290 kam og løftere til den.... kanskje bytte løftere ja, pris og slik på dem da ? har du no side ?

Mvh Magnus Ottesen

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider