Gå til innhold

Hvordan bytte girkasse i en golf2 gti

Ranger emnet

pIMp

Anbefalte innlegg

På vei hjem i dag, så sa det plutselig klank også komm det masse rare lyder fra bilen min :D :D Jeg har aldri bytta på en golf 2, så det hadde vert fint med littt info om hvordan jeg går frem :D Har noen en girkasse til en billig penge så er det også veldig interesant :D :D

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sålenge du ikke har servo og abs mener jeg det er lett...

jeg har begge deler og sleit som en gris...

er noen triks da.. som ikke står i haynes.(de mener man MÅ ta ut motorn for å få bytta)

løsne alt.

slipp motor littegranne ned..

dra kassa en cm eller to ut fra blokka. vri den 45-90grader fremover(løfte diffen osv) så du får den over bakre girkassefeste på traversen.. så går det mye lettere..

er en helt egen teknikk tydeligvis..

og første gangen tar alltid lang tid

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort på en time om du er rå på å skru..... :D

Løsne drivakslene fra kassa

Fjern v. drivaksel eller løsne v. hjullagerhus(spindel) sånn at det blir litt plass når du skal dra ut kassa.

Heng opp motoren i motorholder....

Løsne motorfester og ta vekk det fremre +starter, slipp motoren ned og tilt den nedover på girkasse sida, jo lenger ned jo lettere blir jobben, pass på slanger og eksosen... lurt å løsne nedre slangen på vannpumpa.....

Må fjerne et lite deksel på baksida mellom motor og kassa, sitter festa i to M6 bolter, den ene har pipe 10mm og den andre 11mm.... så er det 3store bolter igjen 19mm pipe som holder kassa på plass...

tror det her var ca sånn det gjøres... har gjort det mange ganger nå, men det er jo fort gjort å glemme no.....

det er i allefall en kurant operasjon....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er faktisk fort gjort å ta ut hele motoren og om du sliter.....

en gang brukte jg 16 timer på å bytte clutch, lå på bakken og gjorde det, hadde bare en liten jekk.... men det gikk det og... da hadde det vært raskere å ta ut hele driiiiten.... bytte motor tar en 3-4timer i et fint verksted.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider