Gå til innhold

99. BMW 318i Cab. Hvor mye er den verdt ??

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Bilen er en nyyydelig blå 1999 BMW 318i Cabriolet med lyst skinn int.

den har blant annet: tåkelys forran, gode(nye) 17" M3 sommer og org. stål (nye) vinterdekk, antispinn, abs, sentral lås, cdspiller +++++

Km. stand er ca 160000km.

Kjøpt hos forhandler for litt over 3 år siden og har siden dess blitt kjørt av ei dame på snart 50 som elsker denne bilen. Men hun har nå tatt til seg ett annet barn (porsche) så hun selger denne godbiten.

Har kjørt den selv og det er få biler jeg har kjørt i nyere tid som er like tighte og gode å kjøre med som denne (selv om jeg ikke har sansen for BMW uten 6 sylindre).

Bilder finner du her:

http://groups.msn.com/PerrysPlass/mammasbilsomjeglneravog.msnw?Page=1

klikk på bildene så blir de større.

Hvor mye kan denne selges for ?

Vurderer å smette på M3 fanger og hekk men vet ikke om det gjør noe for salget...

Takker for tips :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en nyyydelig blå 1999 BMW 318i Cabriolet med lyst skinn int.

den har blant annet: tåkelys forran, gode(nye) 17" M3 sommer og org. stål (nye) vinterdekk, antispinn, abs, sentral lås, cdspiller +++++

Km. stand er ca 160000km.

Kjøpt hos forhandler for litt over 3 år siden og har siden dess blitt kjørt av ei dame på snart 50 som elsker denne bilen. Men hun har nå tatt til seg ett annet barn (porsche) så hun selger denne godbiten.

Har kjørt den selv og det er få biler jeg har kjørt i nyere tid som er like tighte og gode å kjøre med som denne (selv om jeg ikke har sansen for BMW uten 6 sylindre).

Bilder finner du her:

http://groups.msn.com/PerrysPlass/mammasbilsomjeglneravog.msnw?Page=1

klikk på bildene så blir de større.

Hvor mye kan denne selges for ?

Vurderer å smette på M3 fanger og hekk men vet ikke om det gjør noe for salget...

Takker for tips :)

120.000?

listeprisen på de er ikke så høy...

solgte selv en 94mod 325i cab som var dønn strøken som det var gjort utrolig masse med til 140.000... den hadde da gått 205.000km

bilder av den her... http://www.azzido.no/bil/325icab/

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120.000?

listeprisen på de er ikke så høy...

solgte selv en 94mod 325i cab som var dønn strøken som det var gjort utrolig masse med til 140.000... den hadde da gått 205.000km

bilder av den her... http://www.azzido.no/bil/325icab/

164000kr iflg. listepris.as og det er da spesifisert for en 1999 BMW 318i Cab med 163000 på kmstanden...

så 160k + 6k for felga så er vi oppe i 166000kr...

120000kr for en 99 Cab synes jeg blir alt for lite... sorry..

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

164000kr iflg. listepris.as og det er da spesifisert for en 1999 BMW 318i Cab med 163000 på kmstanden...

så 160k + 6k for felga så er vi oppe i 166000kr...

120000kr for en 99 Cab synes jeg blir alt for lite... sorry..

Lykke til med å få solgt en 318i E36 til 166K :rolleyes:

Tror nok Azzido har bena bedre plantet i den virkelige verden enn listepris.as

Dessuten er listepris basert på utpris fra forhandler MED garanti. Vanskelig/umulig i komme i nærheten som privatselger om du ikke treffer en hjernedød dust.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å få solgt en 318i E36 til 166K :rolleyes:

Tror nok Azzido har bena bedre plantet i den virkelige verden enn listepris.as

Dessuten er listepris basert på utpris fra forhandler MED garanti. Vanskelig/umulig i komme i nærheten som privatselger om du ikke treffer en hjernedød dust.

Så en slik bil har altså sunket ca 100k i verdi på 3 år?

sykt sombrero

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en slik bil har altså sunket ca 100k i verdi på 3 år?

sykt sombrero

Sjekk nypris/bruktpris på en 740 fra 1998 f.eks. så skal du se prisstap damndamn Dessuten er ikke 100K på tre år særlig dårlig avskriving dersom du løfter blikket litt og ser hvordan bilverdien synker på de forskjellige merkene. Skal du være sikker på et godt kjøp, så gå for Corolla eller Avesis. De holder seg sinnsykt godt i pris (noe som er et særnorsk fenomen)

En kollega kjøpte en 1997 323 for 230K for to år siden. Han fikk 125K igjen for den nå ved årsskiftet så ikke forvent at E36 skal være en gullgruve. Det er ellers en bra artikkel om bruktbilprisene på 3-serien i nyeste CAR Magazine som er godt relatert til de norske prisene.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nypris/bruktpris på en 740 fra 1998 f.eks. så skal du se prisstap damndamn Dessuten er ikke 100K på tre år særlig dårlig avskriving dersom du løfter blikket litt og ser hvordan bilverdien synker på de forskjellige merkene. Skal du være sikker på et godt kjøp, så gå for Corolla eller Avesis. De holder seg sinnsykt godt i pris (noe som er et særnorsk fenomen)

En kollega kjøpte en 1997 323 for 230K for to år siden. Han fikk 125K igjen for den nå ved årsskiftet så ikke forvent at E36 skal være en gullgruve. Det er ellers en bra artikkel om bruktbilprisene på 3-serien i nyeste CAR Magazine som er godt relatert til de norske prisene.

jaja... får titte der da.... :(

surfa litt på autodb nå og fant disse.... er disse helt feilprisa da?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=674520

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=666807

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=682960

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=665663

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke 160 er upris for en 99cab. Sett flere 318 cabber som har blitt solgt dyrt fra forhandler. Denne var jo litt utenom det vanlige med den fargen etc.. Samt 99mod e36 er morro:)

virker som om det er få e36cab fra 99 der ute.... kom e46 allerede i 98 ?

Seriøst...eneste denne bilen mangler er nakkeputer bak og 2 stk. sylindre til...

Tilogmed jeg kunne ha hatt denne som bil... ufattelig god å kjøre med og til tross for 1.8 så er den artig å kjøre...ligger på veien som bare det og tight følelse :D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Autodb er det en del "drømmere", og ved kjøp så er det nok prutingsmonn på de bilene. Jeg kan ikke se hvor lenge de bilene har stått tilsalgs.

Bilen er nok lettsolgt i månedene som kommer. Gi den er god polering og still den med "Til salgs"-skilt på en bensinstasjon eller noe.

Jeg tror nok 160000 er litt for optimistisk. Rundt 150000 i månedene som kommer... Til høsten tør jeg ikke tenke på hvor mye den kan selges for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Autodb er det en del "drømmere", og ved kjøp så er det nok prutingsmonn på de bilene. Jeg kan ikke se hvor lenge de bilene har stått tilsalgs.

Bilen er nok lettsolgt i månedene som kommer. Gi den er god polering og still den med "Til salgs"-skilt på en bensinstasjon eller noe.

Jeg tror nok 160000 er litt for optimistisk. Rundt 150000 i månedene som kommer... Til høsten tør jeg ikke tenke på hvor mye den kan selges for....

den står pr dags dato hos ett firma som spesialiserer seg på slikt så den skal skinne både innvendig og utvendig :D

vel jeg får se om interessen er der.... 150k er vel en grei pris da om jeg forstår dette rett...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den står pr dags dato hos ett firma som spesialiserer seg på slikt så den skal skinne både innvendig og utvendig :D

vel jeg får se om interessen er der.... 150k er vel en grei pris da om jeg forstår dette rett...

Sett 155000 på ruten så har dere 5000 i prutingsmonn, er det ingen respons så må den ned i pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider