Gå til innhold

ombygging av tenning og sveising av støype jern

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

har no fått skaffa meg en B230ET motor som har stått i en 740.

men so var de med at tennings fordelaren står bak toppen på den motoren.

Eg skal ha motoren i 264'en min no når motoren er klar..

men so må no eg bygge om tenninga for å få plass til motoren?

eg veit ka som må til for å bygge om tenninga, men so lurte eg på, der som den fordelaren står bak på toppen, den blir no fjernet å då får no eg ett stort hull som må tettes der bake.

kan eg ta den tetnings saken frå en anna topp eller må eg kjøpe ett eller anna som skal erstattes for de gammle tennhuset?

de var en ting til eg lurte på.

på den motoren eg har fått kjøpt har stått i en kræsja 740 å der blei litt av kanten på toppen, der som topp dekselet skal stå på knust ett lite stykke av, å de må no seff sveises? eller finst der ei anna løysning på de? de må no vertfall verte like tett som de va før.

takker alle svar på forhand :)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre ikkje fått nåkren bilder, men henter vell motoren i mårgå. so eg kan sikkert få fiksa litt bilder av den..

men trur de er en 531 tropp som står på motoren å der er montert større ventila på den å den skal vere en smule porta også. so de blir litt kjipt å bytte toppen når eg har bare en 530 topp som er heilt orginal å en gammal 405 topp liggandes..

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen din er da aluminium, og ikke støpejern...min 531 er ihvertfall det;)

Den lar seg sveise, men ta ut kammen, kamoverfallene og pinneboltene til toppdekselet, sånn at du kan få et verksted til å sveise og planslipe etterpå. Er nok ikke bare å hive den toppen din:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider