Gå til innhold

1993 Sierra Coupe 2.0 DOHC, [Sette-i-stand prosjekt]

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer med en liten update her da.

Kjøpt meg sommerfelger:

diverse%20011.jpg

bilen var til eu-kontroll på fredag, kom tilbake med to 2`er feil.

Slark i et endeledd, og at begge fjærene forran var knekt.

Endeleddet er byttet, og fjærene er handlet, (fikk fjærer rundbaut for 25kr stk :D)

Frontruta er også bytta, skal ta noen fler bilder av bilen etterhvert.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også satt inn et "power"filter.

Kjøpte først et greenfilter, men fikk ikke tak i rør i riktig dimensjon til det (11cm)

Så jeg kjøpte meg nytt filter, m/rør og overganger på Vangbo Blei rå lyd og ser bedre ut.

Filteret er festet med hella festestag til 1000metre.

Filteret M/rør og alt.

filter010.jpg

Festene:

filter011.jpg

Kan jeg spørre hvilken diameter du brukte på rørene og hvilket filter det er? har tenkt på samme løsningen på min 90 modell...Thanks

:naaaws

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3" rør, hva filteret heter husker jeg ikke, er bare noe universalt dem hadde på Vangbo. Men skulle vist være like bra som dyrere K&N, Green osv hvis man bare holder det vedlike med vask og olje.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Liten update her..

Fikk hentet ut skilter på den den 30.juni selv om jeg egentlig bare har betalt årsavgift og forsikring fra den 1.juli. Alt virker greit på den, litt mye bensinforbruk men det er vel fordi jeg har flat pedal. :D

deilig med slike:

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lekker litt av diffen og det uler også en del derifra. Så ny diff blei kjøpt.

7,5 toms diff med sperre fra Scorpio 2.8i yodude

Denne er en del breiere enn sierra diffen så det har gått med den del tid på å "modde" festene litt.. Borret dypere hull og gjenget de opp slik at jeg kan kappe diffen smalere..

Et bilde av diffene ved siden av hverandre, her ser man også forskjellen på bredden i det øverste festet.

diffene3_s.JPG

Her har jeg borret opp et 5mm styrehull for gjengeborret:

5mmhull_s.JPG

Vanskelig å dette helt i midten av hullet, så jeg lagde en styringstapp av en vanlig bolt, satte den i dreibenken og borret et senter hull i den...

Her er merket for kapping:

merkeforkapping_s.JPG

Ferdig kappet:

kappet_s.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt legger jeg ved noen bilder av hele bilen, sånn at man får et helhetsinntrykk... Og folkens, ikke glem kommentarer og tips!

2_s.JPG

bilen1_s.JPG

bilen2_s.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ska beholde Sierra'n elle?

Senking kunne gjort seg..ser høy ut..alt for høy

Galanten a? to bruksbiler?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjekt med to bruksbiler da det stadig er noe gærnt med de.... ;)

Sierraen tar over for galanten da den er til salgs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke selge sierran a?

MeSs

Er vel egentlig ikke til salgs med mindre jeg får et godt tilbud.

Update på bakakselen!

Har til slutt fått modda fester og diff slik at jeg fikk inn en 7,5" diff inn i bakstillinga til 7"s diff.. Så nå er det diff med LSD fra Scorpio yodude

Noen bilder og slikt her:

kapp av litt på venstre feste og lip ned 7.5" diffen slik:

grinded2.JPG

Jeg hadde kuttet festet slik:

beammountbefore.JPG

Etter alle beregninger skulle den passe, men det gjorde den ikke, jeg sprayet den hvit og dunket den mot festet et par ganger slik at jeg kunne se på lakken hvor den buttet.

Ser dere merket i lakken omtrent midt på bildet?

painted.JPG

Jeg skjærte noen hakk i festet slik at jeg lettere kunne bøye det ut litt, og da passet den med en gang.

beammountafter.JPG

Nå gjenstår det bare å legge noen sveiselarver i hakkene slik at jeg ikke får trøbbel for å ha svekket bærende konstruksjon på EU kontroll..

Håper dette er til hjelp for andre, for det er umulig å finne en komplett guide til dette på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jada lenge siden jeg har postet her nå...

Diffen funker som pokkern, og sperrer som bare det...

Kjøpte meg en delebil sammen med en kompis, på den satt det full rs styling.. Dette måtte jeg jo sette på min..

Først prøvemontering av front:

rsfanger_l.JPG

Så lakkering av delene:

skjort.JPG

Lakken på fangeren delte seg og lagde store "sprekker"

Så jeg brukte lakk fjerner og fjerna all gammel lakk og begynte på nytt :fire:

drittlakk.JPG

Men syns nå resultatet blei brukbart tilslutt

lakkafanger.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, er fin den, varierer fra mørkblå til nesten hvit i lyset..

Må prøve å få tatt noen skikkelige bilder av den snart... Fortjener bedre enn et mobiltlf kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, er fin den, varierer fra mørkblå til nesten hvit i lyset..

Må prøve å få tatt noen skikkelige bilder av den snart... Fortjener bedre enn et mobiltlf kamera.

bruksbilen går over til å bli prosjekt bil el? Selge volvon å bygge den her elle? Cosworth motor neste?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider