espsko Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 og til dere som syns det er til pass for ham...Håper faen meg dere mister lappen for en slik småting.. Jeg HAR mistet lappen for en småting, og jeg nektet ikke for noe som helst da jeg ble stoppet. Har man gjort noe galt skulle det da bare mangle at man tar straffen når man blir tatt, uansett hva det dreier seg om.. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Svært så lovlydig alle er om dagen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Husk nå at dere må for all del nekte for alt i verden å noen gang gi i fra dere førerkortene deres!! Med en gang dere samtykker til det så samtykker dere også til en viss grad at Lovbruddet er gjort.... Jeg hadde nekta å gitt i fra meg førerkortet og forlangt at de på ett eller annet vis skulle bevist at jeg er "skyldig"... I norge er man uskyldig til det motsatte er bevist. Det er påtalemyndigheten som har bevis plikt i utgangspunktet.... Så, grunnlag for å ta lappen deres har de nok om dere ligger brei over alt. Men ikke før de kan bevise det i en eventuell rettsak. hvor dere dømmes. (feks blåser du rødt har de bevis i utgangspunktet....da kan de beslaglegge den på stedet) Tror dette er riktig egentlig. (iallefall i de tilfeller jeg har vært borte i, og jeg har aldri fått en bot eller mista lappen pga kjøring. Men jeg har blitt stoppet, ja) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Sladding=uaktsom kjøring=førerkortbeslag... Værre er det ikke... pff.... alle kan da "miste kontrollen" :p Og saken er påstand mot påstand inntill det motsatte er bevist.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Når det gjelder sladding ble jeg stoppa her en kveld. ( Volvon ligger litt bredt når det er snø, hihi ) Han politi karen ba om å få se vognkort og lappen. jeg viste han det. Så sa han at jeg hadde kjørt uaktsomt. jeg sa, jasså? hvor? han sa i krysset der nede, (det er et T kryss som jeg skulle ta av til venstre, er full stopp før jeg svinger. er en bakketopp så må ha litt fart ) . Han sa at det var uaktsomt av meg å ligge bredt opp der. Jeg svarte, en Volvo 740 er ikke verdens beste vinter bil uten sandsekker i bagasjerommet. Og opp den bakken er det rimelig slapsete og det er greit å komme seg opp i fartsgrensen. Jeg hadde altså motsigelser til alle hans påstander, han sa bare : kjør forsiktig og ikke lek noe mere i trafikken. Jeg sa : Takk, og god kveld. Hadde jeg derimot sagt : ja det var vel uaktsomt med litt sladding så hadde jeg mista lappen i 2 el 3 mnd. Skal mekke bilde av krysset. Mvh Erik ( har fortsatt lappen ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Motsatte er bevist ja.. hvordan kan de bevise det da? Alt de har er jo de politimennene som øyevitner, det var ikke akkurat så veldig mange andre ute halv 3 på natta på en nokså avsideliggende vei! Rettsak blir det, kompisen min blei ringt opp her om dagen og ble bedt om å møte da og da! Kan man få noe straff ved å vitne falskt? Contempt of court eller noe notin Siter [0]Bmw 320i -89 [X]Toyota Corolla -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Kan man få noe straff ved å vitne falskt? Contempt of court eller noe notin I utgangspunktet ja, men straff er det UHYRE sjeldent at folk får for å si det sånn. UHYRE SJELDENT! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Hadde jeg derimot sagt : ja det var vel uaktsomt med litt sladding så hadde jeg mista lappen i 2 el 3 mnd. Skal mekke bilde av krysset. Mvh Erik ( har fortsatt lappen ) Riktig =) *klapp klapp* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Riktig =) *klapp klapp* For det som er viktig er å først la politiet vise deg bevis. deretter legger du frem dine fakta \ påstander. også kan dere "forhandle \ diskutere" dere ferdig. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Dette er litt OT da, men er det noen her som har kjøpt drikke til mindreårige og blitt tatt? lurer på hvor mange kroner jeg får i bot... er jo litt prosjekter som ryker da isåfall :cool: Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Dette er litt OT da, men er det noen her som har kjøpt drikke til mindreårige og blitt tatt? lurer på hvor mange kroner jeg får i bot... er jo litt prosjekter som ryker da isåfall :cool: Tviler på at du får noe serlig mye i bot. Max 3-4 lapper(og det er max, tror jeg) Men du kan risikere å miste diverse godkjenninger som politiet utsteder. Feks kjøreseddel (taxi, buss (mot vederlag greiene der) kan mistes ), dørvaktbevis/offentlig godkjent ordensvakt. Vekter jobb kan mistes om dette er presisert i arb. kontrakt, noe som det ofte er. Brannmenn kan vist slite litt også om de får noe på rullebladet har jeg hørt, noe jeg tviler litt på da men. Noe annet kan jeg ikke komme på i farten. =) EDIT : Nei, jeg har aldri blitt tatt for det. (aldri gjort det heller) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Tviler på at du får noe serlig mye i bot. Max 3-4 lapper(og det er max, tror jeg)Men du kan risikere å miste diverse godkjenninger som politiet utsteder. Feks kjøreseddel (taxi, buss (mot vederlag greiene der) kan mistes ), dørvaktbevis/offentlig godkjent ordensvakt. Vekter jobb kan mistes om dette er presisert i arb. kontrakt, noe som det ofte er. Brannmenn kan vist slite litt også om de får noe på rullebladet har jeg hørt, noe jeg tviler litt på da men. Noe annet kan jeg ikke komme på i farten. =) EDIT : Nei, jeg har aldri blitt tatt for det. (aldri gjort det heller) Det er jævlig flaut alt sammen... polititet ler seg sikkert i hjel når de ser at noen har blitt tatt for kjøp til mindreårige.. men jeg var jævlig dum som gjorde dealen utafor butikken da... men tror det fort kan bli 3-4 lapper ja for det er visste snakk om halv brutto mnd. lønn.... faen Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Tror nok at de først og fremst hører på politiet. Og dere som syns de bør miste sertifikatet.. Hva er problemet deres? Det er ikke de som sladder litt rundt som utgjør en stor fare.. Hvem tjener på at de mister lappen? Ingen(eller statskassa da...) Skal vedde på at dere har mista sertifikatet pga av noe slikt selv, og bare ønsker at det samme skal skje med alle andre.. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Så du mener det er farligere og fortjener strengere reaksjon av å kjøre for fort kontra å sladde langs veien? Kunne ikke vært mer uenig... JA for faen om jeg mener det! å ligge i 200 km/t ER farligere en å ligge litt breit her og der i en kontrolert fart! klart at å ligge breit i 100 km/t på e6 i en sving er noe annet det er jeg enig i! men jeg mener 40-60 km/t å ligge litt breit å leke seg da er ganske så harmløst...hvis du har kontroll vel å merke.. noe de fleste som liker bil BØR ha! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 JA for faen om jeg mener det! å ligge i 200 km/t ER farligere en å ligge litt breit her og der i en kontrolert fart! klart at å ligge breit i 100 km/t på e6 i en sving er noe annet det er jeg enig i! men jeg mener 40-60 km/t å ligge litt breit å leke seg da er ganske så harmløst...hvis du har kontroll vel å merke.. noe de fleste som liker bil BØR ha! Skulle likt å se statikken som sier at det er skjedd flere ulykker ved at noen har kjørt i 200 km/t i forhold til å kjøre breit... Sier ikke at det er farlig å kjøre litt sidelengs i kontrollerte former, jeg mener det er mer sjanse for at f.eks en møteulykke kan skje da enn hvis du prøver toppfarta på en rett strekning... Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg