Gå til innhold

Hvor bredt dekk på felg?

Ranger emnet

TIMMEY!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har 18*8,5 på audi'n min. På den har jeg 225, men det går lett på 235 og kanskje 245 også. Men over 235 tror ikke jeg det vil bli pent..

Kan ta et bilde så du får sett hvordan dekket fyller felgen min? Står i kottet :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 18*8,5 på audi'n min. På den har jeg 225, men det går lett på 235 og kanskje 245 også. Men over 235 tror ikke jeg det vil bli pent..

Kan ta et bilde så du får sett hvordan dekket fyller felgen min? Står i kottet :)

Hadde vært konge med et bilde ja! ;) Blir nok trolig 235 på, så da håper jeg det holder med 8,5.

Det koster å være kar.... :D

Så mye styling...så lite penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og FØR jeg får kommentarer på dekktype..

Jeg hadde nye Goodyear eagle F1, men ble stoppet i teknisk kontroll litt vest for kr.sand, og fikk mangellapp og måtte vise bilen med andre dekk iløpet av 3 uker. Grunnen var at Load index var for lav. Det var 93t på de jeg hadde, og jeg skulle etter reglene ha 93v. flisespikkeri mener alle dekkleverandørene jeg har snakket med, spesielt ettersom det dekket jeg hadde var godkjent for hastigheter over 300km/t. Menmen, regelrytterne fikk det som de ville, så nå er det Nankang som ble satt på for resten av sesongen i fjor. Får slite ut disse før jeg kjøper noe annet, er forresten veldig fornøyd med disse dekkene egentlig da. Med 95W load indeks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 255/40 på 7*17 felg. Gikk fint det

Hehe, type ballongdekk da? Så det ut som et trillebårhjul lissom? :D

(med 40-profil så er det vel begrensa med trillebåreffekt da men.. jaja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sjekker tekniske spesifikasjoner fra dekkleverandørene vil du finne at 255 er det største som er godkjent (anbefalt) på en 8,5" bred felg. Jeg selv kjører 265/35-18 på 8,5" felg.

Mvh

Kenneth Helgesen

-94 Mercedes SL

-89 Mercedes 190E

-86 HD WideGlide 1340

-65 Mustang Cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på 195-45 slisser på 7 tommerene mine. Det blir jo strukket endel, så 235 skal jo være null problem på 8,5. Har du vel kanskje allerede skjønt.

Fy skamme seg, vask hjula dine!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider