Gå til innhold

Ascona som ikke starter...

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Har ein ascona som har stått lenge i ro, og pleier å starte lett, og gå fint etter den har blitt varm...

I går starta den litt, men så daua den og ikkje sjans om å få start igjen...

Sjekka pluggene, og det var KULL svarte... Får kanskje for masse bensin.?

eller kan det ha noe med kondens å gjøre? Har ikke stått med så veldi masse bensin på tanken....

Håpe noen kan hjelpe.. Trenger bil å kjøre med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville nok først og fremst ha sjekket fordeleren.

Om den er sprukket, så kan det være littegrann kondens i den, slik at det blir overslag og lite liv i bilen. Hadde problemer med det på gamle Rekorden min:(

At pluggene er sotet, kan nok muligens komme av at motoren går med for fet blanding. Kanskje choken henger? Har desverre ikke peiling på hvordan en kan sjekke og justere dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. skal ut og teste med kondensfjerner nå....

Manuell choke er noe dritt :(

Ville nok først og fremst ha sjekket fordeleren.

Om den er sprukket, så kan det være littegrann kondens i den, slik at det blir overslag og lite liv i bilen. Hadde problemer med det på gamle Rekorden min:(

At pluggene er sotet, kan nok muligens komme av at motoren går med for fet blanding. Kanskje choken henger? Har desverre ikke peiling på hvordan en kan sjekke og justere dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Tenke høyt*

Vil ikke kondensfjerner ta fyr om det ikke er borte innen en prøver å starte?

Ta en tør klut du og tørk forsiktig inni fordelerhuset.

Skriver forsiktig, så ikke tappen i midten av huset tar seg en flyvetur :rolleyes:

Forhåpentligvis er det ikke verre, men det er jo mye som kan slå seg vrang på en dårlig dag doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med kondensfjerner i sted, og den starta ikkje...

Kan det hjelpe å skifte pluggene? Sist pluggene var skifta var august 03... Da var den på eu godkjenning.. Etter det har bilen stått i ro nesten hele tida, bare blitt kjørt 2000km siden det.. Kan pluggene bli dårlige av å stå ute så lenge? Bilen har ikke stått i garasje regner eg med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starta i går, da hosta den veldig vil eg si.. Gikk ikkje skikkelig..

Men no vil den ikkje starte... den får bensin.. Skal sjekke gnisten i morgen.

Sjekk om den har tenning, så sjekk om den får bensin.. hoster den ikke engang? Burde hoste vis det er kondens.. Manuell choke på en så gammel bil er jo nesten bare en fordel skal jeg si deg;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fukt/irr i fordeler

har også vært borti en Ascona der fordelerlokket stod skjeft :S

Dårlig kontakt på Coil (hoster bilen i det heletatt)

For mye sot på pluggene (prøv å gjør dem rene med litt sandpapir)

Sjekk om pluggen gir gnist ved å legge den mot jord

Får bilen bensin ?

For mye bensin ? (ta ut pluggene, tørk dem, kinn bilen litt med alle pluggene ute for å få ut bensin fra sylinderene)

Dersom dette er en Innspurt maskin så kan det være for lite strøm

Er luftfilteret tett? (prøv uten)

osv...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har åpna luftfilteret, og såg ingenting til det :p

Når du sier det, så har det vert mus under panseret til en kamerat.. Han må skifte pluggledningene :P

Vis bilen har stått lenge ute, eller i garasje eller låve. Kan det hende mus har lagd reir i luftfilterboksen. Ja det er ikke uvanlig. Da har dem dratt inn blader å greiner å det er blitt for tett til at det paserer luft igjennom.

Jeg hadde ledd godt vis det er ditt problem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider