Gå til innhold

Ascona som ikke starter...

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bytta plugger i dag, og skal prøve med startkabler nå, men tviler på den starter.. Er jo litt merkelig dette, for den starta på søndag, når eg var og henta den. Gikk ikke skikkelig, men starta med en gang.. Den hosta og harka, slokna ganske fort.. og det smalt litt potta, og kom kullsvart røyk ut av potta..

Ingen som vet hva dette kan være....? trenger virkelig bil nå..

Noe nytt om din kjære ascona da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke registerreim på denne. På min Rekord (R.I.P) 85-modell var det kjede, og Opel begynte ikke med reim før en del år seinere vil jeg tro.

Har vert forholdsvis tørt vær i det siste, så begynner å tvile litt på at det kan være fukt som er årsaken også.

Begynner å få inntrykk av at det kan være noe dritt i forgasseren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over at det kjører rundt mange rekorder med kjede, vet dette. Men tror det er dårlig med kjeder på Asconaer.. Men kan jo også være en tett forgasser! Det samles opp masse dritt i tanken. Og på gamle biler er det ikke allverdens hva bensin filteret greier, og da samles det opp i forgrasseren, og den er noe dritt å plukkeløs fra hverandre. Derfor man ikke burde kjøre tom tankene gamle biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nettopp til å skrive at det kanskje er tett forgasser :P

Eg og en kamerat har vert prøvd nå, og vi fant ut at den kanskje ikke fikk luft.. Det kan vel også forklare de kullsvarte pluggene?

Og når eg vridde om nøkkelen, så merka vi at den ikke sugde inn luft...

Kan dette skyldes tett forgasser..? Er det i så fall stress å rense den for en nybegynner? Har bare erfaring med mopedforgassere..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smellet kan jo være en etter tenning i eksosen, vanskelig og si når jeg ikke var der å fikk observert alt vettu. Etter tenning er jo et tegn at alt for mye bensin kommer ut i systemet, og ikke har brent opp før det fortalter sylindren.

Tror du har en pirke jobb forran deg, men kjipt å finne ut at det ikke var den som det var feil med vis du har pelt løs hele:P Så feilsøk alt, vis den ikke suger luft, undersøk så grundig som mulig om noe annet er tett.

Det er reim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke etter den ikke ville starte lengre... Den starta på søndagen, men så ville den ikke mer,og da rørte vi ikke de ledningene...

Merklich... Hadde vært kjekt å kjent en bilmekaniker....hmm..

Du har vel ikke klart å bytte om på tennpluggkablene. slik at tenninga er snudd 180 grader ??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er at det sikkert er en bagatellfeil ;)

Det du kan gjøre er å sette bilen i 4 gir, skru ut tennplugg en, ta en lykt å lyse i sylinderen, skyv bilen frem eller tilbake til du ser at stempelet er på topp og så ta av fordelerlokket og se om rotoren peker på tennpluggkabel nr 1. Gjør den det så tenner den i allefall riktig. (husk at det tennes kun annenhvergang stempelet er på topp)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å fylt litt bensin og hatt i kondensfjerner..

sikkert ikkje det som er feil, siden den ikkje får luft..

Det er no fort gjort å sjekke om det er registerreima.Det kan være kondens.Fyll full tank og ha i litt kondensfjerner så kan du prøve.Er motoren din kaputt så kan du få kjøpe en av meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider