Gå til innhold

Daff sub

Ranger emnet

Aleksander

Anbefalte innlegg

Syns at sub`en min mangler litt trøkk. Den durer godt men mangler skikkelig "punch" på sanger som har en kraftig, klar og dunkende bass.

Når jeg begynner å spille sånn passelig høyt blir bassen "grautete" og treg, høres ut som om den skal gå til ***'.

Har prøvd å justere litt på headuniten o.l. men det blir ikke mere "punch" i den.

Sub`en er en Boss dbp- 121( ??), single 12" i originalkasse (se bildet).

Sub`en drives av en Boss Rt745, men den driver også 2 boss rip-6904 6x9".

Er anlegget slik fordi det er billige saker, eller er det noe galt?

Her er hvertfall sub og høytalere:

img07889gu.jpg

Fint om noen med peil kan svare.

Orker ikke å plage de på bilradio spes. med sånne ting.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris og kvalitet henger nok sammen her.

Boss er i mine øyne det navnet betyr på norsk, nemlig boss, Franzefossfyll - kjært barn har mange navn :D

Vil du ha noe som er rimelig og bra så sjekk heller ut Eltek og Peerless Resolution - elementene. Forsterkern din skulle drive denne helt greit.

Bygg ei kasse av 22mm MDF eller støp i glassfiber.

Garantert mye bedre lyd!

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jalla skrev:
Pris og kvalitet henger nok sammen her.

Boss er i mine øyne det navnet betyr på norsk, nemlig boss, Franzefossfyll - kjært barn har mange navn :D

Vil du ha noe som er rimelig og bra så sjekk heller ut Eltek og Peerless Resolution - elementene. Forsterkern din skulle drive denne helt greit.

Bygg ei kasse av 22mm MDF eller støp i glassfiber.

Garantert mye bedre lyd!

Orker ikke bytte ut sub`en, det kan jeg ikke bruke penger på nå.

Har andre hobbyer som krever sin del av lommeboka + at jeg har tenkt å få litt mer power ut av motoren, noe jeg setter høyere enn bedre bass.

I bunn og grunn lurer jeg jo bare på om subèn bare er sånn, eller om det er en justeringsfeil eller noko slikt.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider