Gå til innhold

arvet meg en bil i helga, en ascona c:S

Ranger emnet

ehrnst

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men dro jeg og Lasse_GT den lange turen til kristiansund, for å faktisk hente en 88mod ascona c. Det første som møtte oss, var jævlig skiftende vær alt fra sol til regn, snø/slutt (sikkert orkan og) når jeg satt meg inn i bilen tenkte jeg for meg selv "er denne ny?" interiøret var veldig strøkent, og det var ingen ulyder i dører ol.

etter en liten tur innom biltilsynet bar turen hjem, med orginal kasett spiller, og automat kasse doh (dette gikk jo unna) godt over 10 år med bestemor, og faktisk oldefar kjøring satt igjenn i eksos annlegget, og dette var merkbart. En 10-12 mil nedover, kom det en merkelig lyd som lett kan forveksles med en støvsuger. "aha, en vakum slange" bryter Lasse_GT ut, og vi blir forbredt på å svinge innom neste bensinstasjon, selv om vi stoppa på forrige. Men etter en liten kilometer, etter å ha kjørt litt bortover, og litt oppover.......kom det en nedoverbakke og støvsugeren begynte for alvor å hyle, PANG sa det, så hadde vi hull i bakerste lydemper, og en litt sinna mann bak oss i en nyere audi fikk dekka hele fronten med gammal drit.

så idag fikk jeg endelig tatt noen bilder av dette herlige, og strøkne vidunderet med 85k på telleren (runda det på hjemturen)

så hvis noen er hypp på en fulstendig nydelig jobb/kone eller billig bruksbil så bare skrik ut!

bilder::

pen i lakken:

IMAG0046.jpg

rå leppe, uten en ripe:

IMAG0044.jpg

hvite blinkers og front uten steinsprut:

IMAG0043.jpg

strøkent førersete og dørtrekk:

IMAG0042.jpg

IMAG0041.jpg

utrolig lav dokumentert km:

IMAG0040.jpg

bittelitt rust i hjulbue, pirkejobb:

IMAG0035.jpg

strkent dashbord:

IMAG0038.jpg

skulle tro det var ubrukt:

IMAG0039.jpg

sportslige linjer :titties: :

IMAG0037.jpg

godt med motor:

IMAG0036.jpg

utstyr:

- s/v hjul på stålfelg

- sentrallås

- automatgir

- el. speil

- takluke

- fotbryter til fjernlys :rolleyes: jævlig digg å bruke faktisk (hendelen er også der)

- orginale hjulkapsler, strøkne

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare til opplysning så mangler d ett tall i km tellern på opelen så den kunne mest sannsynlig gått 185k[/quote

hva mener du med mangler? de blei jo lagd sånn. samme med gamle ford. og jeg tviler på den har gått noe lenger iom at papirene fra eu-kontrollen var på 84K og forrige oljeskift var på 78 ifølge lappen i ruta + at den hadde gått 50 når min gamle mormor fikk den for et par år siden.

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider