Gå til innhold

Awd,4wd,fwd,rwd,rr,mr....

Ranger emnet

Gran Turismo 3

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Foresten, jeg kan jo si det som en jøk av en lærar sa til meg en gang under en liten diskusjon.. Diesel er bedre enn bensinmotorer (raskere), FWD er best fordi du "Drar deg gjennom svingen når du trykker på gassen", og.. Ja, det er vel noe mer "Smart" han har sagt :D

Jeg ba ham trykke på gassen med en litt kraftigere FWD enn den 55 hesters poloen med antispinn, så får vi se om han forandrer mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... detta har vi diskutert før ja, men pytt pytt.

Dersom man ser på dette på et "profft" nivå, altså innen motorsport, ihvertfall rally da, så blir vel svaret:

AWD: raskest å kjøre med, vanskeligst å lære, og å kjøre

FWD: nest raskest (et år i NM-rally kjørte Røyneberg, tror jeg det var, Astra eller Golf FWD og kjørte inn til 3. eller 4. plass totalt!! Kun slått av AWD-biler)

RWD: mest morro for penga!!!!! lettest å lære, lettest å kjøre fort med.

Jeg har ikke fryktelig mye ærfaring med FWD, men har hatt det i huset i 3 år. Tja, hva skal man si om det da........ ehh... kjedelig!!

Men RWD har jeg kjørt i alle de åra jeg har hatt lappen, sånn ca 16 år det :eek:

Fram til for nesten 2 mnd siden. Da ble det kjøpt inn Impreza uten respirator. Så nå må jeg lære meg å kjøre AWD.

Jeg vil si at når man gasser litt så oppfører AWD seg nesten som RWD, men i svinger trekker den jo ut oxo med fronten, så man må legge ut rompa tidligere enn som med en RWD. Men her er jeg altså fortsatt på "forskning"-stadiet da :D

Skal jeg ha det morro så vil jeg fortsatt velge RWD.

Og jeg er jo da glad for at jeg har bil med det oxo, så jeg har noe å leke med :D

Leketøyet mitt :

post-27-13804850849407_thumb.jpg

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider