Gå til innhold

Awd,4wd,fwd,rwd,rr,mr....

Ranger emnet


Gran Turismo 3

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ratata

 

Hahahaha!!!!

Kommer du ikke opp med en Hummer, så prøv en god gammel Suzuki-jepp da vel!

Har du sett på off-road trail? Da skjønner du.

Det er helt utrolig hvordan en gammel original Suzuki kommer fram. Det er ikke for ingenting at de er så populære i den motorsporten.

 

har sett det selv... en gammel Suzuki Samurai opp der som de vanligvis kjører Trail motorsykkler..... var bare det at den ble igjen der oppe, den ene akslingen brakk :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Gran Turismo 3

NR 1 er best og mest morsomt!!!

NR 2 sladder enda breiere og kommer seg bedre frem

NR 3 Asfalt-sluker

NR 4 Bare møkk ,men bedre enn FWD

NR SIST Bare møkk!

 

Bakhjulstrekk er "best" og morsomt? .. klart d er morro men .. det som er mest morro er da beemere og mercer står fast på flat mark ;)

 

Feilhjulstrekk(FWD) er ikke så jækla morro, men man kommer seg da bedre frem enn bakhjulstrekk..

Det eneste som gjelder på vinterstid iallefall, mener jeg er firhjulstrekk .. da helst quattro time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

 

Bakhjulstrekk er "best" og morsomt? .. klart d er morro men .. det som er mest morro er da beemere og mercer står fast på flat mark ;)

 

Feilhjulstrekk(FWD) er ikke så jækla morro, men man kommer seg da bedre frem enn bakhjulstrekk..

Det eneste som gjelder på vinterstid iallefall, mener jeg er firhjulstrekk .. da helst quattro time!

 

i teori boka fra kjøre skolen min står det at det er bedre å rygge opp en bakke når det er glatt hvis en har Framhjulsdrift, for da får den drift bak!!! damndamn

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså.. nå kjører jeg FR, og jeg setter meg fast, av og til på flat mark, men nå bør det nevnes at med sperre så blir saken en helt annen.

 

Og å sette seg fast på helt håpløse steder er jo shelt greit, i forhold til hvor morsomt det er å kjøre den bilen.

 

det eneste som er gøy med FF er å kjøre i revers og ta en 180 grader.

Neh må ha en bil man kan drifte med :D

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

 

i teori boka fra kjøre skolen min står det at det er bedre å rygge opp en bakke når det er glatt hvis en har Framhjulsdrift, for da får den drift bak!!! damndamn

 

Det er fordi motoren også er "oppå" drivhjulene. Så en FWD får ved rygging, ytterligere trykk på hjulene pga forflytning av tyngdepunktet ved akselerasjon.

 

Derimot har ikke RWD (FR) denne muligheten da motoren sitter foran m.a.o. på feil aksel for å dra nytte av dette. Her får du altså kun dratt nytte av forflytning av tyngdepunktet, mens motoren som er over den andre akselen blir en ulempe kontra FWD'n ;)

 

Hvis noen seriøst tror en Sierra RWD har bedre fremkommelighet på glatt føre enn f.eks en Golf FWD bør de holde sin uvitenhet for seg selv og heller prøve begge to med samme dekk så får de se med egne øyne.

 

Det er vel grunn til å tenke seg om hvorfor det ikke kjøres WRC med RWD biler, kun 4WD, mens juniorene kjører FWD......

 

Formel 1 derimot kjører RWD pga de høye hastighetene og at grepet er såpass godt.

 

Jeg skulle fint holdt følge med en formel 1 bil med en Golf 1 på isbanen på sigdal :)

 

Det eneste rette svaret på denne tråden er egentlig: Alt til sitt bruk - ingen av delene er best på alle områder.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Det er fordi motoren også er "oppå" drivhjulene. Så en FWD får ved rygging, ytterligere trykk på hjulene pga forflytning av tyngdepunktet ved akselerasjon.

 

Derimot har ikke RWD (FR) denne muligheten da motoren sitter foran m.a.o. på feil aksel for å dra nytte av dette. Her får du altså kun dratt nytte av forflytning av tyngdepunktet, mens motoren som er over den andre akselen blir en ulempe kontra FWD'n ;)

 

Hvis noen seriøst tror en Sierra RWD har bedre fremkommelighet på glatt føre enn f.eks en Golf FWD bør de holde sin uvitenhet for seg selv og heller prøve begge to med samme dekk så får de se med egne øyne.

 

Det er vel grunn til å tenke seg om hvorfor det ikke kjøres WRC med RWD biler, kun 4WD, mens juniorene kjører FWD......

 

Formel 1 derimot kjører RWD pga de høye hastighetene og at grepet er såpass godt.

 

Jeg skulle fint holdt følge med en formel 1 bil med en Golf 1 på isbanen på sigdal :)

 

Det eneste rette svaret på denne tråden er egentlig: Alt til sitt bruk - ingen av delene er best på alle områder.

 

:)

 

FWD = billig og grei løsning for serieproduksjon. Godt kompromiss mellom fremkommelighet, enklere produksjon og coupeplass?? Torque steer...

 

FR = Historisk solid løsning for tyngre kjøretøy og biler med stor effekt. Skummelt på vinterføre.. ?

 

AWD = for rallyinteresserte, SUV'er, moteinteresserte og bekymrede vinterbilister... ?

 

MID-AWD = klassisk rally?

 

MR = hmmm for sportsbilinteresserte?.. spesielle kjøreegenskaper..på godt og vondt..?

 

RR= godt nok for verdens mest produserte bil, og en av verdens mest profilerte og kjente sportsbiler. Riktig utført så gir det entusiaster en kjøreopplevelse utover det vanlige...på godt og vondt..?

 

Rearengine og AWD = basis for en av verdens raskeste serieproduserte biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

Noen som så Hummern på autofil i går.. ? kom faen ikke opp en bakke en gang!!!!puke

 

Det har vel litt med att det er en 3tonns koloss..

Hummer h2 er vel ikke akkurat noen vinterbil vertfall ikke noe serlig på løs snø som var der..

H1 må man kjøpe hvis man skal ha hummer..

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Hummer snakken i det ene Hummer forumet som ligger her..Trenger litt flere meninger!!!

 

Det eneste rette svaret på denne tråden er egentlig: Alt til sitt bruk - ingen av delene er best på alle områder.

 

Hadde du giddi å lest første posten??

 

Jeg skulle fint holdt følge med en formel 1 bil med en Golf 1 på isbanen på sigdal

 

Nææ, sier du det?

Bytt om da og følg etter F1 på monaco!! Lykke til!!

Men dette drar seg bort fra hva tråden egentlig skulle handle om!

 

Hva synes DU er mest morsomt? Skulle dette være om!!

88 Ford Sierra Rs Cosworth 2wd

75 Ford Escort MK2 RS2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår