Mds Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Får man samme nytte/effekt(?) ut av å fjerne lyddemperen eventuelt borre noen hull i "luftboksen" i bilen ? Og hvor ligger lyddemperen i den orginale luftfilter boksen ? Siter I see funny people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 hæ.................. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalli Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 lyddemper i luftboksen? lyddemper noe noe som demper lyden...f.eks Eksosanlegget har en lydemper eller 2...men ellers så skjønte jeg ikke en dritt av hva du mente :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Er ofte lyddemper i luftfilterboks for å dempe "sugelyden". Vet ikke hvordan det er med motoren din ,men du kan miste bunndraget ved å fjerne lyddemper i luftfilterboksen samtidig som du ikke får mer effekt på høyeturtall. Det holder å borre hull foran i boksen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 ressonansboks du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Er ofte lyddemper i luftfilterboks for å dempe "sugelyden". Vet ikke hvordan det er med motoren din ,men du kan miste bunndraget ved å fjerne lyddemper i luftfilterboksen samtidig som du ikke får mer effekt på høyeturtall. Det holder å borre hull foran i boksen. Man får ofte bedre bunndrag og respons ved overgang til åpentfilter. Så jeg skjønner ikke hvorfor han skulle få dårligere bunndrag ved å borre noen hull i luftfilterboksen. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Man får ofte bedre bunndrag og respons ved overgang til åpentfilter.Så jeg skjønner ikke hvorfor han skulle få dårligere bunndrag ved å borre noen hull i luftfilterboksen. Ingen som har sagt at man får dårligere bunndrag av det.... Står at det holder å borre hull... Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Har aldri sagt han får dårligere bunndrag ved å borre hull , han KAN få dårligere bunndrag ved å fjerne "lyddemperen". Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Er ikke ofte lyd dempere i luftfilter boksen, det er en boks som består av et rom hvor filteret sitter. Skulle gjerne sett bilde av den såkalte demperen vis du har det i golfen din eller hva du kjører. Også, hvorfor kjøre rundt i mark-spist luftfilter boks, da man bare kan investere i et åpent luft filter. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 En post til gitt! Man øker effekten mest i bunndrag, siden motoren får luft mye fortere og i større mengder enn med en svær plast-boks, mister ingen effekt i høyt tur tall. Men effekten er minimal uansett, hvertfall om du har en helt vanlig motor uten noe typer trim! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Har aldri sagt han får dårligere bunndrag ved å borre hull , han KAN få dårligere bunndrag ved å fjerne "lyddemperen". Du skrev riktig, har ikke sagt noe på det. Virket som Breisladdern trodde du skrev at man fikk dårligere bunndrag ved hull i boksen. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Kjører golf ja, hmm, bilde av lyddemperen eller resonanse demper om du vil, den delen til høyre på filterboksen som det ikke er borret i: daho, var ikke deg jeg svarte på, var breisladdern. probe GT, har aldri sagt at han vil få tap i bunndrag, men han kan få det(altså, ikke sikkert, varier sikkert fra bil til bil). På golf2 gti får du tap i bunndraget ved å fjerne "lyddemper" delen på boksen. Å bore hull er jo mye billigere enn å kjøpe konfilter, selv om det selvsagt er best med et konfilter. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Ok, nøkkel-ost underpanseret?:D Hva består denne demperen av? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalli Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 holy shit! er ikke bedre og sette på en jarls-berg oste bit a? hehehehe thumpsup Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Ok, nøkkel-ost underpanseret?:D Hva består denne demperen av? Nøkkelost er godt :D . Er bare et L formet rør som skal dempe lyden, har ikke kikket inni selve røret, men er vel formen på røret som demper lyden. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.