Gå til innhold

Noen spørsmål om Golf 1.8 GL

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Hør på dette:

1993 VW Golf 1.8 GL - 3 dørs.

192.000 km. Norsk bil med full servicebok fra Møller. EU-godkjent i år. Meget hel og pen bil. 17" alu m/s-dekk, piggfrie v-dekk på orig. stålfelg, komplett sportsunderstell, Pioneer CD/RDS ++ Pris ekskl. omreg., ABS, tyverialarm, servo, s.lås, el.speil, radio, CD-spiller, v.seter, oppvarmet sidespeil,s/v-dekk. Alle servicer overholdt, alu.felger

kr 59.900,-

NB! Og på bildet står det en svart Golf med vinterfelg, og feeete sommerfelger ved siden av!

---------------------------

-Hvordan er kvaliten på disse modellene? (93)

-Hvordan er forsikringen på en Golf av dette slaget?

-Slitesterke (med tanke på km stand)?

-Bra pris?

-HK og bensinforbruk på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg kjører selv en 94 golf. GTi 8v riktignok, men bilen er jo stort sett den samme.

"komplett sportunderstell" - hva betyr det?

Sånn rent bortsett fra det, så virker resten greit nok.

Bilen har gått langt, og personlig ville jeg funnet eksemplar som har gått mindre, evt. prutet ned minimum 10k - helst mer.

Husk på at "feite" felger får men kjøpt brukt for en rimelig pris.

Hvis du vurderer seriøst å kjøpe bilen bør du ta en NAF test på den. Kanskje blir eieren med å spleise? Det koster ca. 1000.- , og kan potensielt spare deg for STORE utlegg.

Jeg mener at VAG er god kvalitet, og der er jo drøssevis av 20 år gamle golfer på veiene. Samtidig mener noen at VAG ikke er god kvalitet.

God å kjøre, men du bør ikke forvente et snitt forbruk under 0.7 pr mil. Jeg har ingen erfaring med 1.8L, men realistisk sett må du regne med mellom 0.7 - 0.8 l pr mil. Motoren er ikke sløv, men litt seig, og ikke spesielt sporty, men det går jo også an å gjøre noe med... Tror det er 90 hk i bilen, men er ikke helt sikker. (1.6 har 100 hk)

Lykke til! :)

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg ser det så virker denne bilen egentlig grei bortsett ifra km standen,den er vel litt vel dryg da.men ellers siden det er en såpass ny motor i den så er det vel ikke.no problem å chippe den. og få litt småtuning her og der.

Men ellers er den grei,bare prut på prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider