Gå til innhold

Tauing av automat

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

Etter det JEG har hørt kommer det an på om oljepumpa i girkassa er montert på inngående eller utgående aksel... Er den på utgående aksel kan bilen taues til Langtvekkistan, og vice versa...

Men så er ikke jeg professor i automatkasser heller...leste det i ei bilbok...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvordan sånne tauefolk tauer en FWD som står med brekket på OG i gir ...

hadde vert morsomt å vist..

De tar selvfølgelig av brekket da vettu, eller så setter de den i fri doh .

Eller tenker du på sånne tilfeller hvor man ikke kommer inn i bilen? Da er jo fullt rattutslag og rattlås på RWD verre. Når det er FWD er det jo bare å løfte bilen med krana/bommen, sette under en bukk for sikkerhetsskyld og klippe håndbremsvaieren. Eller rett og slett bruke større kranbil som har plass til bilen oppå. Ellers så har mange av de små kranbilene en anordning som de kan sette under to av hjulene, en såkalt dolly, og dermed ta med seg bilen uavhengig av om hjulene på bilen roterer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvsagt mener jeg de som ikke kan komme inn i bilen..

er se små jeg mener .. .. Saab må være demmes favoritt merke .. der er jo brekker på forhjula.. så de kan altid taue de :P(bakhjula bare .. er der liksom)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antg. vært heldig jens, du kan ta automaten ved å taue, men det er bare å skru av mellomakselen da. så går ikke automaten rundt.. are husk på å surr ett eller annet rundt bakenden på kassa der mellomakselen har stått. så det ikke kommer noe møkk inn der. Hadde en Mazda med automat som stoppa stadig.. Hadde bestandig verktøy til å pelle av mellomakselen med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvsagt mener jeg de som ikke kan komme inn i bilen..

er se små jeg mener .. .. Saab må være demmes favoritt merke .. der er jo brekker på forhjula.. så de kan altid taue de :P(bakhjula bare .. er der liksom)

Er som jeg har erfart ivertfall, bare Gamle saaber som har det. Vi har en hjemme, 91mod, den har brekket bake. (Tipper at de endret dette en plass på midten av åttitallet)...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider