Jeez Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Har lyst på et amperemeter som måler all strøm bilen trekker. 1 ting er jo strømmen som blir brukt når motoren er av, for da kommer jo alt fra batteriet. Når motoren går skal jo helst alt trekkast fra dynamoen. Dette gjør jo at det mest natulige blir å koble amperemeteret i serie på en plussledning. Problemet er jo at det er utrulig upraktisk å strekke ledningen inn i kupeen til instrumentet, så ut igjen til fordeling. Hvordan løses dette i praksis? Måletrafo enaste utveg? Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Tror fler og fler går over til Voltmeter da dette er enklere å koble opp og du klarer å følge med om dynamoen "leverer varene". Men det er vel en smaksak. Amperemeteret må kobles i serie så jeg tror ikke det er så mange andre muligheter, uten at det er serdeles mye arbeid. Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Jo, det er jo såklart en del enklare å koble et voltmeter paralellt på batteriet enn å få et amperemeter i serie en plass. Men voltmeter er jo så kjedelig! doh Måletrafo er vel bare en teoretisk mulighet, tviler på de lager det til så "små" strømmer.. Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Jeg har ampermeter som jeg bare setter inn på ledningen (tang ampermeter).... Slepper en å koble seg i serie å slikt... Genialt enkelt ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Tangamperemeter er vel det klart lureste her. Du setter en jernspole rundt plussledningen og får tak i en ekstern displayinnretning du setter i dashbordet et sted. Søtt og simpelt. Lykke til :) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Hørt om shuntmotstand? Denne kobles i serie med batteriet og over shuntmotstanden så blir det ett lite spenningsfall, denne shuntmotstanden er så koblet til ditt ampermeter i cupeen som viser amper uten å trekke tykke kabler fram til inst. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Shuntmotstand er tingen ja. Hadde en liten prat om detta med en lærer på skulen idag så :) Var inne på tanken med enelleranna motstand sånn, men jo. Takk for hjelp :) Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Fabrikanten / leverandøren av amperemeteret du velger har sikkert en fin-fin løsning for nettopp deres produkt! Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Får satse på det ja :) Men må drøfte amperemetersaken litt mer på skulen imorra trur eg. Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.