Gå til innhold

Polardego: 75 Audi 80 GT - "Michèle"

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Her følger utviklingen av min 1975 Audi 80 GT. Bilen er tatt inn fra Sverige våren 2004 og er en veldig sjelden utgave av denne typen Audi 80. I følge kilder i Tyskland finnes det pr. idag 21 slike biler igjen der.

 

Her er de første bildene som jeg fikk fra Anders i Sverige... :cool:

 

5264_bilde070.jpeg5264_bilde071.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen var forholdsvis rustfri og restaurert av Andres (og farsan) i perioden 95-99. Bilen hadde stått i 4 år da jeg snublet over den pga at Anders hadde fått familja og tröttnad på hela bilen... Tjusan... grinchy

 

Men etter så mange år stille var det kommet fram rust på et par plasser... :(5264_bilde074.jpeg5264_bilde075.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 36 timer uten blund på øyet var vi tilbake i Norge med bilen, og dagen etter ble den momset inn på Oslo Tollsted... sombrero

 

Første bildene av bilen i Norge, men litt bedre lysforhold og desto verre kamera... :rolleyes:

 

Har her jeg nådd å få satt på hvite blinkers foran, men jg liker ikke de hornene framme på støtfangerne, hvilket er ganske vanlig i Sverige...

 

Ser ut som en hornbille jo... doh 5264_bilde046.jpeg5264_bilde047.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren ja... Fikk meg en overraskelse da jeg så at det satt et gammelt justerbart kamdrev på motoren... Hva var dette da?

 

Heiv meg på datamaskinen å sendte mail til Anders i Sverige om det var gjort noe med motoren? Og jeg fikk følgende svar:

 

Hallå!

>

> Kamaxeln är original, men vi gjorde ett justerbart drev för

> framtida bruk...

> Original förgasare på GT var Solex 35/40, men den var aldrig bra,

> och därför var den utbytt redan då jag köpte motorn.

> Motorn är en utbytesmotor som är borrad till första överdimension,

> och har slipad vevaxel. Den har suttit i en -74 GT som jag köpte

> delar från. Innan vi monterade motorn bytte vi alla packningar

> samt ventilstyrningarna i toppen till den längre variant som är

> standard i 1.8-motorn. Toppen är även planad och portad något,

> samt förbränningsrummen lite modifierade av en motortrimmare i

> Motala (där jag bodde tidigare)

> Kopplingen är en ny 200mm koppling (GT/GTE)

> Generatorn är en 90 A generator från Golf -91:a

>

> Mvh

> /Anders

 

Og det så han ingenting om før jeg kjøpte bilen, syntes den gikk bra for 100 HK... :hvaskjera

 

5264_bilde076.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er vi nordmenn så fornuftige at vi ikke hadde spylerhorn på bilene i midten av 70'tallet... (eller kunne det ha vært ekstra avgifter på sånt tro?)

 

Her har vi også satt på et senkesett som Dinglevims hadde liggende, og da ble det lavt... I tillegg er den nye støtfangeren kommet på plass..

 

Enda på orginale alu.felger...

 

5264_bilde050.sized.jpeg

 

Fikk sveiset den rusten som var i nedkant på bilen, og lakkert opp igjen nedkanten av bilen... Men da fikk vi oss en overraskelse...

 

5264_bilde051.sized.jpeg

 

Da Anders fikk lakka bilen i 97, ble det brukt en nyanse som var litt lysere enn orginallakken, og her ser dere resultatet... angry

 

Felgen skal dere ikke se enda... så ikke se på felgen.. hører du!!! IKKE SE PÅ FELGEN... :rolleyes:

 

Nå har jeg fått på 13" BBS felger med 175/50-13 dekka... Og da ble det lavt da... :eek:

 

5264_bilde053.sized.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var bilen montert sammen igjen og ytterligere modifisert...

Custombygd 2" Simmons eksos og for å erstatte det slitte interiøret (les framstolene) ble det satt inn Golf Gti G60 interiør, som ikke er helt riktig men smakfullt....

 

5264_bilde058.sized.jpeg

 

Beklager kvaliteten på bildene, men det gamle kameraet mitt var orntli sars...

Her GT'n fra siden...

 

5264_bilde059.sized.jpeg

 

Felgene jeg har på er 4-spoke Revolution i 7 x 13, de er til salgs pr. idag pga innpresset blir for smått, selv om skjermene er valset...

 

5264_bilde060.sized.jpeg

 

Et bilde bakfra også til slutt...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må jeg desverre bytte felger, da Revo-hjulene med inpress 1 ble i knappeste laget for bilen... Har jo lyst å kjøre med den også...

 

Skulle gjerne hatt Revo igjen med inpress 20, men dette lages ikke lengre så da falt valget på ATS Stern felger i 7 x 13 med riktig inpress... :)

 

5264_bilde145.jpeg

 

I tillegg blir bilen hevet litt og det blir satt på korta Koni-dempere rund baut...

 

Her et bilde av åssn bilen hadde det for et par dager siden...

 

attachment.php?attachmentid=14456&stc=1

 

Her får dere et visst inntrykk hvordan det ble med GTi G60 setene... Jada, bilen skal renses og alt mulig før neste treff... :rolleyes:

 

5264_bilde065_001.sized.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke 100% fornøyd med lakkjobben, den ble lissom litt blass, ikke så blank som jeg ønsket på grunn av lakkereren hadde brukt for rask herder i kombinasjon med at det var sinnsykt varmt (og masse veps ute)

 

Så nå har jeg plukket ned bilen, som skal få noen ekstra lag med klarlakk.

 

attachment.php?attachmentid=14557&stc=1

 

En oppgitt eier som egentlig håpet å slippe dette, men dere vet jo åssn det er å irritere seg over ting... :rolleyes:

 

attachment.php?attachmentid=14558&stc=1

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvølgelig klarer jeg meg ikke med en bil og neida... :knob:

 

Her er de andre mens jeg venter på plass i lakkboksen...

 

Audi 100 S Coupe fra 1971

 

main_45127092141ebed54e344b.jpg

 

VW Golf LS fra 1978 (OSR-prosjektet)

 

5264_bilde830.sized.jpeg

 

The Duottro (Audi 90 2.2 10v Turbo)

 

5264_bilde1159.sized.jpeg

 

Skal legge ut prosjekttråder med disse bilene også, men hvis dere har lyst til å se nærmere på de, så besøk gjerne hjemmesiden min som er linket nede på signaturen min... "The Polardego Page"

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår