Gå til innhold

Polardego: 75 Audi 80 GT - "Michèle"

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Du får godkjent bilen uten sideblinkere, det eneste du trenger er dokumentasjon. Så lenge bilen har blitt levert orginalt

 

Hvor kan man få ta i dokumentasjon på dette? Han på Biltilsynet sa at det var påbudt med sideblinklys f.o.m 72 eller no. Men om du vet om noe knep der... "Let me know" :)

 

Det jeg hadde tenkt å gjøre var å feste sideblink på skjermen med dobbeltsidig tape. Ikke koble til. Da blir det omtrent som dette på biltilsynet:

 

Biltilsynsmannen: Ser du har satt på sideblinklys...

 

Jeg: Jada, desverre...

 

"Biltilsynsmannen tester blinklysene"

 

Biltilsynsmannen: Men de virker jo ikke?

 

Jeg: Sier du det? rart...

 

Biltilsynsmannen: De bør jo virke også da...

 

Jeg: jo, men er ikke det bare en 1-erfeil da?

 

Biltilsynsmannen: Jo, men du må få ordna det. Men skilt kan du få for det.

 

Jeg: Jada, jeg loooooover å få fiksa det så fort som mulig... :rolleyes:

 

:D :D :D

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min bil ble levert orginalt i tyskland uten sideblinkers og etter papirer som beviste dette sa de ikke noe. Bilen er bruktimportert og dte hadde visst noe å si sa de for om bilen ble solgt ny i norge så hadde den blitt levert med disse blinklysa på siden og da var det ikke til å unngå.

 

En annen ting du kan gjøre er bare å teipe de fast og dra noen ledninger innunder skjermbuen e.l, de finnes ingen krav til hvordan disse er festet annet enn at de ikke skal ha skarpe kanter osv.

 

Krangler de på dette, kan du jo som en nødløsning ha noen "godkjenningsspeil" med integrert blinklys.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops så jo at jeg ikke hadde besvart spørsmålet ditt, papirer kan du for eksempel få på audi eller ved å kontakte audi i tyskland eller tüv. Dette forutsetter selvsagt at bilen ble levert orginalt uten sideblinklys, dette fordi den da er typegodkjent uten

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil ble levert orginalt i tyskland uten sideblinkers og etter papirer som beviste dette sa de ikke noe. Bilen er bruktimportert og dte hadde visst noe å si sa de for om bilen ble solgt ny i norge så hadde den blitt levert med disse blinklysa på siden og da var det ikke til å unngå.

 

Er bilen bruktimport eller flyttegods?

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttegods, men tror vel ikke det skal ha noe å si ?

 

Det har alt å si. Mustangen jeg hadde var flyttegods. Da slapp jeg sideblink, hadde røde blinklys bak (hele lykta blinka) og ikke E-merkede lykter. Rett og slett akkurat som om bilen skulle gått i USA. Men dersom det hadde vært bruktimport måtte lyktene blitt bytta til E-merkede lykter, montert sideblink osv før den hadde blitt godkjent. Dette er blitt gjort på en kamerat sin som er bruktimportert.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at det var blinklys på siden når jeg kjøpte bilen, men jeg byttet en forskjerm, denne var det ikke hull på og jeg gadd ikke å lage. Da sparklet jeg igjen det andre hullet og snakket med mercedes. Der fikk jeg papirer på at den var typegodkjent uten sideblinklys osv. Så dro jeg ned til biltillsynet og viste den til dem der og alt var greit

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at det var blinklys på siden når jeg kjøpte bilen, men jeg byttet en forskjerm, denne var det ikke hull på og jeg gadd ikke å lage. Da sparklet jeg igjen det andre hullet og snakket med mercedes. Der fikk jeg papirer på at den var typegodkjent uten sideblinklys osv. Så dro jeg ned til biltillsynet og viste den til dem der og alt var greit

 

Hmm... Det var rart. Hvis dette er tilfelle så kan jo egentlig alle fjerne sideblinkerne sine. Både Jettan og Audi'n min er jo levert uten sideblink i Tyskland.

 

Men jeg tror fortsatt at du slippe pga at bilen er flyttegods. Reglene er i Norge sier vel at bilen skal ha sideblinklys uansett hva...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen trillet fram og tilbake til Valdres uten noen problemer... Var faktisk ikke så hard å kjøre som jeg trodde... Tok bare nedi en gang... :rolleyes:

 

Men den brukte mye bensin, om jeg sier 1.5 til 2 liter pr. mil så er det nok ikke så langt unna sannheten...

 

Bare å få på de dobble weberene så bruker den enda mer... :titties:

 

Åja, fikk pokkis og... jeeeeee... sombrero

 

5264_bilde144.sized.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefsbil den 80n, så er det sagt. Men angående sideblink ble også min godkjent og fikk skilter på biltilsynet da den ble importert uten å ha sideblink. Vet ikke hvordan han som tok den inn fikk det til, lurer på om han dro en historie om at han skulle ha dem i speila. Har de jo der nå jeg da, men ikke på oppfordring fra biltilsynet vel og merke.

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Drev og ryddet i noen papir da annonsen til GT'n dukket opp...

 

Her er hva det stod i den:

 

Audi 80 GT 1975

 

Gammal Audi GT söker ny entusiastisk ägare.

Bilen helrenoverades 1995-97, och var sedan i trafik fram til 1999. Därefter har den blivit ståande p.g.a andre interessen.

På köpet följer en takluckeförsedd Audi 80L -75

som bl.a har nya skärmar ocj framruta. För mer information kontakta mig via mail eller teleon.

Ring efter kl 18.

Pris ca 12500:- eller högstbjudande för bägge bilarna.

 

Og resten av historien kjenner dere jo...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykket tur til Fredriksten...

 

Etter en nok en vellykket kjøretur til Halden T/r er vi klare for Hovedtreffet førstkommende helg....

 

Erfaringene tilsier så langt at bilen ikke bruker olje overhodet og at alt ellers funker greit. Eneste er at jeg synes tempmåleren går ganske høyt opp før vifta slår inn, samt at gassen er litt treig av og til...

 

Men alt i alt, for en bil som ikke har vært kjørt siden 99, så funker alt perfekt.

Cd-spiller er også på plass...

 

Ja, det ble jaggu pokkis nå også... :)

 

5264_bilde152.sized.jpeg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic...

Har en Audi 80 is eller ls (husker ikke helt) 76' mod på hånden...

Motor gått 181.000

Starter som ei klokke.

Eu godkjent uten mangler sist år.

Ser strøken ut i lakken.

 

Hva er noe sånt verdt ?

 

Får EKSTREMT lyst på den når jeg ser din audi :)

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår