Gå til innhold

Unit til å skru opp og ned lyden.

Ranger emnet

AMPFILER

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vurderer sterkt å sette inn en liten data i bilen til å spille musikk, se på filmer, GPS osv. men er jo ett problem da, ossen skal jeg få skrudd opp lyden og slått på forsterkere osv. noen som veit om en unit som kan gjøre dette?

Mvh ampfiler

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da volum kontroll på pcen. remoten kobler du feks til tenninga, så når du skrur på tenninga så skrur forsterkerne seg på.

ja så skrur man på pc`en så smeller det i høytalerne.. smart! m'm

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så skrur man på pc`en så smeller det i høytalerne.. smart! m'm

Jaha? Hvor kommer dette smellet fra? Blir jo ikkeno forskjell fra om du skulle kjørt signalet og remoten på en spiller :rolleyes:

Eventuellt kan du stikke å kjøpe deg ett potmeter og installere det på ett lurt sted, og vips så har du en volumkontroll

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en CD-spiller med AUX inngang på.

Da bruker du en ledning med Jack-plugg(mini) i den ene enden og 2xphono i den andre. Da setter du jack-pluggen i PC'n der det er uttak til høytallere å phonopluggene i spilleren.

Da får du justeringene på lyden som du har når du spiller vanlige CD'r, å du justerer lyden med spilleren som vanlig.

Det funker selvsagt bra med mini-disc, MP3-spillere osv.

I dag har mange CD-spillere AUX-inngang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan kjøpe deg et Alps RK09122, slik som jeg har gjort ;)

10Kohm logaritmisk stereo potmeter med innebygget strømbryter :titties:

Koble potmeteret på signalkabelen fra pc-en til forsterkeren, og bryteren til av/på-bryteren på PCen. Bryteren er en såkalt "switch on rotation" som sørger for at volumet alltid er på minimum før PCen slår seg på. Eller av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Hvor kommer dette smellet fra? Blir jo ikkeno forskjell fra om du skulle kjørt signalet og remoten på en spiller :rolleyes:

Eventuellt kan du stikke å kjøpe deg ett potmeter og installere det på ett lurt sted, og vips så har du en volumkontroll

det kommer noen ganger vis man skrur på datan, og fortsterkerne står på full guffe fra festen i går.

samma som en bil, forsterkeren står på full guffe, og head uniten skrur opp lyden, skjønner??

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten tråden om potmeteret hos CarPuter.no ;)

egiL: om jeg har forstått riktig, skyldes smellet at dårlig konstruerte lydkort ofte gir DC på utgangene.

helt riktig, hehe. er jo sånn noen ganger på dette sjermkortet jeg har i pc`en nå også, det er på hovedkortet.. er ikke dårlig. Nvidia Nforce2. med innebygget.

Forresten, tror jeg går for Cdspiller med input, så slipper jeg og skru på en Via 1000mhz vær gang jeg skal høre på musikk. (lang tid på å starte opp)!

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som skal selge en Rf Symety EPX som vil klare denne jobben. I tilleg vil du da også få med 28-bånds EQ og 4-veis delefilter.

Denne dingsen var det hotteste på midten av 90-tallet. Ja faktisk jeg ble norgesmester i 97 med bl.a akkurat denne. Kostet vel ca 15.000 da..

Send Pm med bud. Ikke skammbud!

Heisann!

Jeg vurderer sterkt å sette inn en liten data i bilen til å spille musikk, se på filmer, GPS osv. men er jo ett problem da, ossen skal jeg få skrudd opp lyden og slått på forsterkere osv. noen som veit om en unit som kan gjøre dette?

Mvh ampfiler

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider