Gå til innhold

The Duottro - Audi 90 2.2E 10v Turbo

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Å nå tenker dere, nå er Degosen blitt galen... Og ja, kanskje d? :knob:

 

Hentet meg en 85 Audi 90 2.2E i Bergen på selveste nyttårsaften, Böhser Onkäl ble med meg da jeg skulle levere en Transit jeg hadde solgt samtidig.

 

90'n gikk bra den, men så ut som et takras... Her trengtes det litt stell for å få den bra... Med på kjøpet fikk vi noen rustne fjærbein, hengerfeste, alt julepapiret, et sett utslitte sommerhjul på felg og et par rustne bakdører i tilfelle i vi sku miste noen over fjellet...

 

Böhser Onkäl mumlet noe om at vi like greit kunne ha kjørt bærsjebleier og annet avfall over fjellet til Oslo igjen... 90'n så ut som en nedlasta Volvo med minimalt med grep på forhjula... Og jeg er sikker på at ei katte hadde pissa i den ene døra, for det lukta sånn... flushit

 

Da vi kom til Fagernes ble det mørkt, orntlig mørkt.... Ingen lys på bilen lengre, og dette kl. 2200 på selveste nyttårsaften? Det ble å kjøre med hendelen til langlysene inne hele tiden og kl. 2400 rundet vi Solihøgda som en rakett...

 

Nå hadde vi to alternativer på lys, enten park eller fullt... Vi møtte ca. 7 politibiler fra Sandvika til Follo, med eller uten lys på og vi ble ikke stoppa... Det MÅ jo være ny verdensrekord... :rolleyes:

 

Det viste seg senere at det var bakstykket på tenningslåsen som hadde kutta, en vanlig VAG-feil...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med bilen var egentlig å bruke den opp på VACN sitt vintertreff på Sigdal, men den var så tight og fin å kjøre, og motoren gikk som en klokke...

 

Så jeg fant ut at jeg skulle få lakket bilen i Audi-sport farger, men dette ble lagt på hylla etterhvert... Fant fire bortimot rustfrie døra på huggern og et par orginale sportsstoler i bra stand fra en 80 Scandinavia.

 

Lakk ja, her er bilder rett etter at bilen er lakkert..

polar1.jpg

polar2.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det montering da, og med ManiaCoupe hengende rundt seg med kamera, ja da blir man litt lei... doh

 

polar4.jpg

 

Og er er bilen sånn noenlunde ferdig montert...

 

duottro_1.jpg

 

OleC hostet opp en Grillspoiler fra SGI, og med modda frontlamper, div annet juks og dekaltrimming var jeg klar for SIgdal...

 

attachment.php?attachmentid=12313&stc=1

main_198990783841f675330a918.jpg

 

Åja, glemte å si at jeg fikk omsider tak i 14" ispigghjul, og da var vi klar... doh

main_90671001841f6756a20867

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke akkurat den store forhåpningene om å bli værst på Sigdal med en feilhjulstrukket 90 med 136 hk... damndamn

 

Men var samtidig litt nyskjerrig på åssn det ville funke med ispigg...

Her er vi klar til start:

 

duottrogatebil1.jpg

 

Litt skitten kanskje, men man vasker vel ikke en Raserbil, eller hva OleC??

Som dere ser på bildet her så filmes det i bilen, og den kan du se her:

 

Inboard Duottro

 

Flere bilder fra kjøringa, her ble det satset... Føltes og så ut som om bilen skulle velte hele tiden... :rolleyes:

 

main_70478960421ce89eb0c1f.jpg

main_1141999923421ce88d69f4f.jpg

 

Og hvem sa at det ikke går ann å kjøre breit med en feilhjulstrekk da? Hæ Hæ Hæ Hæ... :ass

 

main_126713806442082c7338efe.jpg

 

Resten av bildene finner du HER

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det jo egentlig meningen at bilen skulle selges etter Sigdal, men etter flere mer eller mindre seriøse henvendelser bestemte jeg meg for å beholde den en stund til i alle fall... :)

 

Funket jo prikkfritt... Så en morgen ringte en kompis av meg som jobber på en hugger i nærheten å sa at han hadde fått inn en Audi 200 Turbo, og om jeg trengte en sprekere motor til Duottro'n... :titties:

 

Og jeg sa selvfølgelig ja, og fikk en hyggelig pris om jeg tok ut motoren selv... Dro glad og lykkelig ned til hugger'n og fikk se 200 Turboen slik....

 

attachment.php?attachmentid=13846&stc=1

 

Ja, her er det jo bare begynne å skru, etter mye fram og tilbake ble vi enige om pris og at han skulle kappe fronten slik at jeg fikk alle betane med meg... sombrero

 

Venter enda på motoren, men han lovt å ta det denne uke. I mellomtiden har jeg fått tak i 60/40 Interalloy senkesett og hvite blinklamper foran...

 

attachment.php?attachmentid=14081&stc=1

 

Men til helgen begynner jeg med motorbytte og målsettingen er rundt 200 hk, og det er nok på en feilhjulstrekker...

 

Oppdaterer denne tråden fortløpende, og er det noen av dere som skulle komme til å se denne

 

main_173816932841f67558d0515

 

så er det bare jeg som flyr forbi... dragcar

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så morro ut. Og spesiellt fargevalg! Men hva i helsike har skjedd med den delebilen?

 

Det var en ganske stygg sak i fjor sommer, en Estlandsk bil som dro av i Frogn... Don't drink and drive er vel passende her... :(

 

Utrolig kult prosjekt er gromme de gamle audiene, og når du atpåtil har firkant trekk og overlading så treffer strax en tåre bakken !

 

Er ikke en Quattro, men en Duottro... :D

 

Böhser Onkäl som har døpt den det siden den bare trekker på framhjulene.... :rolleyes:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår