Roberto Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Hvis jeg dreier ned svinghjulet på B230n min, kan jeg da bruke original clutch? Hvor mye kan jeg dreie det ned? PAsser det på en B23? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Hvorfor vil du fjerne momentet i motoren? Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 for å få høyere turtall...kjappere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 dette vil jeg også gjøre, men hvordan letter jeg svinghjulet uten å få kast i det? Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by OMR Hvorfor vil du fjerne momentet i motoren? lol Kanskje jeg har lyst på mer akselerasjon? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by Skrotnisse dette vil jeg også gjøre, men hvordan letter jeg svinghjulet uten å få kast i det? Dreiebenk... :rolleyes: ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Dere misforstår meg! Selvfølgelig vet jeg at motoren drar turtall raskere med lettere svinghjul. Mindre masse som skal settes i rotasjon betyr mindre effekttap. Men det forsvinner en del moment i jakten på turtall, og på en stor motor av type B23 blir vel ikke dette helt ønskelig? Hadde det vært en liten turtallsvillig motor hadde jeg derimot skjønt det... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Si at du skal huge ned et tre. Prøv først med en øks på 70 kg, så en på 30. Hva gikk raskest? Den på 30 sa du? Ok, men da er vi vel enige da:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Dårlig sammenligning... Jeg tror du taper mer enn du får! Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by OMR Dårlig sammenligning... Jeg tror du taper mer enn du får! tro hva du vil... vi andre vet at det er akselerasjon å hente på dette... :D seff taper du "moment" når du f.eks. skal opp en bakke.. kommer an på hva man er ute etter... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Give some, take some... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by OMR Dårlig sammenligning... Jeg tror du taper mer enn du får! Hvordan trimmer dere bilene deres der du bor? Går ut og legger på 50 kg på svinghjulet, kjøper Scania mellomaksling og bussbakaksling (alt med høyest mulig vekt) for at det skal gå fortest mulig? Vel, her dreier vi ned, men kanskje vi bare har misforstått? Vel, jeg skal dra meg fort rundt banen, og da vil jeg skubbe minst mulig vekt. Sist jeg skjekket, så var det en god metode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Robert har talt..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Så det er snakk om en banebil? Det stiller selvsagt saken i et annet lys. Poenget mitt er at jeg tror du vil merke momenttapet ganske godt til hverdags, og jeg (merk at det er min mening, ikke din mening) synes ikke det er verdt det. Fortutsatt at bilen skal brukes til daglig selvsagt... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by Robert Hvis jeg dreier ned svinghjulet på B230n min, kan jeg da bruke original clutch? Hvor mye kan jeg dreie det ned? PAsser det på en B23? Du dreier av på innsiden (baksiden) av svinghjulet slik at du slipper og gjøre noe med clutch osv...... Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.