cax Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by OMR Hvorfor vil du fjerne momentet i motoren? Er det ikke for å få sånn fet, kontant og brå stopp på motoren når du kutter tenningen utenfor TexBurger når alle Ræggers står og ser på? :confused: Racing flywheel ass, resspekt, faan.. :eek: Selv om 240 muligens er kjent for litt ettertenning i ny og ne da.. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Jeg brukte svinghjul fra en B21 på motoren min jeg, for det er helt flatt... så satte jeg det i en plansliper for topplokk og freste av 6mm, ca. 4kg. Motoren ble merkbart mye hissigere av det! Borret ut styrepinnene til clutchen og satte i skruer isteden. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by suggen Jeg brukte svinghjul fra en B21 på motoren min jeg, for det er helt flatt... så satte jeg det i en plansliper for topplokk og freste av 6mm, ca. 4kg. Motoren ble merkbart mye hissigere av det! Borret ut styrepinnene til clutchen og satte i skruer isteden. Er ikke B23\B230 sitt flatt? Er det noe problem å dreie dem ned? Tenkte jeg skulle dreie ned et par stk :) Hvorfor byttet du styrepinene?`Ble det problemer under dreiing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by Mr. Bollocks Du dreier av på innsiden (baksiden) av svinghjulet slik at du slipper og gjøre noe med clutch osv...... Oki! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by OMR Så det er snakk om en banebil? Det stiller selvsagt saken i et annet lys. Poenget mitt er at jeg tror du vil merke momenttapet ganske godt til hverdags, og jeg (merk at det er min mening, ikke din mening) synes ikke det er verdt det. Fortutsatt at bilen skal brukes til daglig selvsagt... Uten at jeg skal si noe så alt for sikkert, så tror jeg nok ikke du merker SÅÅ mye som du vil ha det til da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Det er ofte en god årsak til at fabrikken bruker det tunge svinghjulet, uten at jeg vil utbrodere det noe videre. Det kommer som sagt helt ann på hvilke egenskaper man er ute etter... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Det er helst for at bilen ikke skal bli så "brå", litt mer vennlig i køer og slikt.. Men jeg satser på å lede alle "køene" jeg blir involvert i så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Du mener du skal miste så mye moment at du blir den som lager køen?:D Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by OMR Du mener du skal miste så mye moment at du blir den som lager køen?:D knock knock knock knock knock knock knock knock knock knock angry :D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmhaga Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Metallet i et svinghjul er vel normalt herdet? Altså er det stor fare for at det vil sprekke hvis det freses ned. Bedre å kjøpe et nytt svinghjul istedet. Siter '06 Subaru Outback 3.0R '92 Suzuki Bandit GSF 400x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800 '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by hmhaga Metallet i et svinghjul er vel normalt herdet? Altså er det stor fare for at det vil sprekke hvis det freses ned. Bedre å kjøpe et nytt svinghjul istedet. Tror neppe problemet er at det vil sprekke, men kamn hende man vil få problemer med å maskinere det, men har man riktig utstyr, så går det bra. Går jo ann og dreie det, og så få det balansert etterpå.. Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Svinghjulet på B230 er kjempetungt og dypt, mens B21 har litt lettere, flatt svinghjul. Mye av grunnen til at fabrikken lager tunge svinghjul er at motoren skal gå jevnt, en slags kompetanse for dårlig balansering i motoren. Med en blueprinta motor trenger du nesten ikke vekt på svinghjulet, eneste grunnen til vekten da er at motoren skal komme ned på tomgang igjen innen rimelig tid. Styrepinnene er veldig i veien for fresingen, og umulig å få bort på annen måte enn å knekke av og borre bort. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by OMR Du mener du skal miste så mye moment at du blir den som lager køen?:D Hvem er denne OMR? Skriver han slikt bare for å tulle, eller vet han ikke bedre? Såvidt jeg vet så mister man ikke en eneste Nm på å dreie av svinghjulet, bare evnen til å "lagre" momentet man allerede har. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Larsern Hvem er denne OMR? Skriver han slikt bare for å tulle, eller vet han ikke bedre? Såvidt jeg vet så mister man ikke en eneste Nm på å dreie av svinghjulet, bare evnen til å "lagre" momentet man allerede har. Tror nok det der var kødd...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by suggen Svinghjulet på B230 er kjempetungt og dypt, mens B21 har litt lettere, flatt svinghjul. Mye av grunnen til at fabrikken lager tunge svinghjul er at motoren skal gå jevnt, en slags kompetanse for dårlig balansering i motoren. Med en blueprinta motor trenger du nesten ikke vekt på svinghjulet, eneste grunnen til vekten da er at motoren skal komme ned på tomgang igjen innen rimelig tid. Styrepinnene er veldig i veien for fresingen, og umulig å få bort på annen måte enn å knekke av og borre bort. Går et B21 hjul rett på B23\B230? Alt er vel likt? Hvordan freser du det? Bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.