Mykle Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Originally posted by Robert Si at du skal huge ned et tre. Prøv først med en øks på 70 kg, så en på 30. Hva gikk raskest? Den på 30 sa du? Ok, men da er vi vel enige da:D Jeg personlig hadde nok tatt den kjappest med øksa på 70 kg:D - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 ehhmm...... sag i vei! når man dreier ned et svinghjul taper man ikke direkte noe moment, men som en sa tidligere før meg her, man taper "lagret moment".... dvs. at ved heftige igangsettinger vil man ha litt mer moment til å sette i gang med, men i de fleste tilfeller vil man jo uansett ha nok power til at det slipper, og da har man tilstrekkelig med moment... samme blir ved giringer da om man øker turtallet mellom giringene. i det øyeblikket hele drivlinjen arbeider med samme turtall som hverandre og omgivelsene rundt, har tunge svinghjul bare en effekt- kjøreglededrepere!!! jo mer masse som skal akselereres jo tregere går det jo, men det håper jg alle innså på barnevogn-stadiet. det er jo og et poeng å få gjevn motorgange me svinghjul, og for å temme en b23 trengs sikkert et tungt sådan.. med et lettere svinghjul kommer raskere ned på tomgang, og raskere opp! (opel 1.0 12v har svingjul på 15kg, tar 9sek å få den fra 6000 rpm ned til 1000rpm :D) kosta mg 450.- å få C&B i oslo til å slipe et svinghjul til meg og da ba jg om de kunne ta i litt ekstra, gikk greit det. når det gjelder clutsjen så regner jg med at volvo bruker det vanlige oppsettet, og så lenge man sliper på "begge" stedene, dvs der lamellen ligger ann og der trykkplata ligger ann så blir avstandende like og ingen problem å bruke samme cløtsj. går sikkert greit å slipe baksida og, ikke dumt.. det her blei jo litt reprise av noe som allerede ble sagt, men nå er det jo bekreftet enda en gang..... :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.