Gå til innhold

Tråden om min bil! Golf GTI 16V (Nutte)

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg at nå er det på tide og prøve og smekke isammen en tråd om bilen min..

 

Det hele begnynte for snart 1 år siden da jeg akkurat hadde solgt lettsykkelen min og sto med spørsmålet, Hvilken bil skal jeg ha meg?

Tvillingbroren min hadde et stort prosjekt på en golf 2 GTI 8v, jeg så raskt at dette krevde mye tid og penger, så jeg bestemte meg for at noe stor prosjekt skulle jeg ikke ha.. Jeg hadde en nabo som hadde den vakre pælen av en GTI 16V, eneste minuset var at det var jetta front, men dette kunne man jo endre på senere, 17" AZEV felger, nylig byttet registeret, digfiz, skin interiør og 4 dørs? Ja dere hørte rett 4 dørs, men dette men jeg da er mer praktiske en hva det er pent.. bilen var nylakert i en lilla pærlemoraktig lakk i Februar 2004 men den hadde allerede fått noen små skjønnhetskader.

Jeg fant raskt ut etter en prøvetur at denne bilen ville jeg ha, så jeg punga ut med 40 000,- for 16V`en min, hun het "Nutte" Fra forrige eier, så hvorfor ikke vidreføre dette.. Bilen hadde rullet ca 18000km men speedometeret måtte byttes, men jeg var sikker på km stand siden selger er en bekjent av meg.

 

Jeg hadde ikke lappen da bilen ble fraktet 6mil til min hjemplass nå Bodø, men det var en opplevelse og sitte i bilen og høre effektanlegget og grenrøret rommle fra seg når vi kjørte fordi den første bilen. :D Det skulle bli en fryd og få lappen.

Øvelseskjøringen i denne bilen var delig, det var en fryd og kjøre rundt, selv om muttern satt på siden, flaks at det var helsotet siderruter da.

 

Etter hvert begynte skifte med forskjellige ting, speedometer, taklukepakning, batteri.. Etter og ha hatt lappen i ca 2 månder kommer snøen, og da klarte jeg selfølgelig og kjøre ut en dag man var forsent ute til skolen. Resultat= ny bærebro og nytt tannstag med endeledd. 3 dager etter dette går toppakningen og pengene begynner og trille..

 

 

Resultatet i dag er at bilen står ferdig byttet toppakning, byttet dysetetninger, tetninger i toppen og skjekket at toppen er rett og tett.pluggen til halvgiveren er knekt slik at denne må bli fikset før jeg kan starte opp..

Jeg sitter hjemme og er syk, så tenkte jeg skulle starte tråden min slik at den er påbegynt iallefall.. Det skal nevnes at dette er kortversjonen og at det ligger mye tid og energi i bilen, og jeg har mange deler liggende som venter på og bli påmontert. det skal også nevnes at det ikke ble noen utsendemessige skader av utforkjøringen. Bilder kommer etter hvert!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener selv at det er en flott bil, skulle gjerne ha hatt en emblemfri grill også, har klare rundlykter liggende, men dette er liksom ikke første prioritet :)

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår