henningl Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 at 20 førere får 1 poeng og resterende 80 får 10 poeng, og ingen får noe som helst imellom, faller på sin egen urimelighet ;) Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Originally posted by henningl at 20 førere får 1 poeng og resterende 80 får 10 poeng, og ingen får noe som helst imellom, faller på sin egen urimelighet ;) Eksempelet var jo litt forenklet dah.. :rolleyes: Klarer du å fremlegge bevis for at kjøreferdigheter er symmetrisk fordelt, da kan du hevde at 50% er over og 50% er under snittet, så der har du en utfordring. Jeg tror ellers at kjøreferdighetene har mye med erfaring å gjøre, men etter ti år på veien har du liksom lært en del. Mao er 80 % "utlært", og de 20% som ikke er det vil trekke snittet litt ned, slik at disse 80% alltid havner på oversiden av snittet. Voila! :D Også litt forenklet da. Grunnen til at dette er blitt en greie er at tallet ikke er det samme for damer, der er det færre som tror de er bedre enn snittet. Dette er fordi de har kronisk dårlig selvtillit, og siden de er kronisk dårlige i matematikk også, så har de kommet frem til at det er menn det er noe galt med, når de avviker fra kvinner, som vanlig. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by cax Man trenger ikke være god for å komme frem til at noe annet enn 50% er over snittet. Faktisk er det ikke noe problem med at 80% er over snittet. Det kan gjerne stemme det. Si at du har hundre personer som blir vurdert og gitt poeng fra null til ti hva kjøreferdigheter angår. Tyve av førerne får ett poeng, de suger. Resten, 80, får 10 poeng, de er sjefene. Snittet her blir (800+20)/100 = 8,2 poeng i snitt. 80% er i dette tilfellet over snittet hva kjøreferdigheter angår, ettersom 80 av 100 fikk mer enn 8,2 poeng. I rest my case, your honor. Det er en gammel kritikk av menn at 80% mener de er over snittet gode på å kjøre bil. Ingen har ført noe slags bevis for at dette er feil. Også du da, Lopp, økonom og allting. Ikke vær så nesevis nå Lillebror :D Se hva jeg skrev: Ellers hadde det vel ikke vært så sjokkerende hadde det vel. ? Et gjennomsnitt av 2 kategorier medfører automatisk at den ene halvdelen er bedre enn den andre Diskusjonen er forenklet til 2 kategorier - over eller under snittet. Så lenge vi ikke har flere graderinger enn det er mitt utsagn nødt til å stemme ;) Foresten får du kartlegge reiseruten til bilutstillingen i Genève snart :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cax Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Originally posted by Loppa Diskusjonen er forenklet til 2 kategorier - over eller under snittet. Så lenge vi ikke har flere graderinger enn det er mitt utsagn nødt til å stemme ;) Eksempelet mitt er jo nettopp to kategorier, da legger snittet seg mellom dem, men det kan fortsatt være mange fler i den ene kategorien. Foresten får du kartlegge reiseruten til bilutstillingen i Genève snart :) Streckenlänge: 277,2 km Fahrzeit: 2 h.:28 min. Durchschnittsgeschwindigkeit 60 km/h auf Überlandstrassen. Durchschnittsgeschwindigkeit 120 km/h auf Autobahnen. Fahrzeit*: Geschätzte Fahrzeit anhand der Durchschnittsgeschwindigkeit. Det er beregnet fra byen, ikke fra plyplassen, går vel fortere fra flyplassen. Smak på ordet durchschnittsgeschwindigkeit.. Blir stort sett å holde A1 hele veien. A1 er et godt navn på en vei. Høres fort ut liksom. Siter The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg