Gå til innhold

Hvordan få mer "guff" i en GTI 8V??

Ranger emnet


JPS

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier: Er det noen som har noen tips på hvordan eg kan få litt mer "guff" i bilen min??billigst mulig egentli...:) Vil det hjelpe på å fjerne noen av pottene??Noe jeg kan gjøre med luftfilteret??Dette er en GTI 8V som er helt original!!!

 

På forhånd,TAKK!!!

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør\effektanlegg og trimkam så får du nok litt ekstra "guff", men så koster det fort 8-9K nytt. Et triks er å sette inn gasspsjeld fra 16v og varmkjøringregulator fra audi 5er med k-jet, skal vist hjelpe litt. Kan jo sette inn et K&N luffilter og bore noen hull i luftfilterboksen, om du ikke får effekt, så du mer lyd i det minste.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør\effektanlegg og trimkam så får du nok litt ekstra "guff", men så koster det fort 8-9K nytt. Et triks er å sette inn gasspsjeld fra 16v og varmkjøringregulator fra audi 5er med k-jet, skal vist hjelpe litt. Kan jo sette inn et K&N luffilter og bore noen hull i luftfilterboksen, om du ikke får effekt, så du mer lyd i det minste.

 

Effektanlegg, K&N og hull i luftfilterboksen hjelper definitivt, har førstehåndserfaring med det...merkes spesielt på gassresponsen synes jeg. Vurderte kam men kom aldri så langt. Uansett gir slike modifiseringer bare en kortvarig tilfredsstillelse...power is addictive:D

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp. Du får lyst på turbo kjapt uansett hvor mye du pløyer ned i N/A-trim...

 

stabil turbo konvertering skal du lete lenge etter på gti 8v med 10-1 i komp. Bytt stempler, toppakning og sleng på g60 sprut så er du nærmere mål.

 

Eller kjøp en trim kam og et bra lagd grenrør + skaff audi spjeld ... kan sikre deg en 15 hk der

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør\effektanlegg og trimkam så får du nok litt ekstra "guff", men så koster det fort 8-9K nytt. Et triks er å sette inn gasspsjeld fra 16v og varmkjøringregulator fra audi 5er med k-jet, skal vist hjelpe litt. Kan jo sette inn et K&N luffilter og bore noen hull i luftfilterboksen, om du ikke får effekt, så du mer lyd i det minste.

 

finnes det noen tråd som viser hvor/hvordan man borrer hull i luftfilterboksen? jeg har en GTI 16v... :D

VW Golf GTI 16v - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som overskriften sier: Er det noen som har noen tips på hvordan eg kan få litt mer "guff" i bilen min??billigst mulig egentli...:) Vil det hjelpe på å fjerne noen av pottene??Noe jeg kan gjøre med luftfilteret??Dette er en GTI 8V som er helt original!!!

 

På forhånd,TAKK!!!

 

Ved å bruke søkefunksjonen kom jeg fram til denne tråden her, om hvordan man monterer Audi gasspjeld og styretrykksregulator på Golf 2 GTI:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=64466&highlight=audi+gasspjeld

 

Vil tro det meste er huska på i svaret mitt og i innlegget til Rakriste under...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes det noen tråd som viser hvor/hvordan man borrer hull i luftfilterboksen? jeg har en GTI 16v... :D

 

Jeg borret opp boksen bare foran og la opp et par slanger fra grillne sånn at den fikk mer luft inn der hvor hulla er :

 

luftfilterboks002_L.jpg

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,for mange svar!!!;) Har liksom ikke vært innpå siden igår.....så var overrasket over hvor mange som hadde svart!!!:)

 

Jeg tror jeg starter med luftfilteret jeg!!!Kanskje jeg prøver meg på gasspjeldet også...Har tenkt på effektannlegg litt senere...har også vurdert 16V motor,men tar det som det kommer!!

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår