Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slå av alle driving aids så tenker jeg du får sladd :)

Alle driving aids er jo selvsagt av, poenget er at hvorfor i huleste en golf med framhjulstrekk er lettere å sladde med enn en hvilken som helst motorsterk bakhjulstrekker... wtf?

Bare kjøp en Golf V og trimm den litt, så skal dere få se!

Edit: FSR: Godt at noen med peiling snakker for seg :) Syns personlig bilenes egenskaper er rett og slett dårlige..

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte litt på Golfen jeg også...

Alle andre FWD-biler får rett fram i svingene om man er litt for ivrig, Golfen føltes ut som en RWD og bare slang litt med rompa så tok man svingen lett.

Trodde kanskje dette var noe jeg innbilte meg, og at det var krenging men...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg spiller GT4, jo mindre imponert blir jeg over hvordan bilene oppfører seg. Siste irritasjon var å kjøre en opel speedster turbo, og ikke klare en simpel sving i 90km/t. Virker som ved magi at jo mer man trimmer bilen, jo mindre villig er den til å svinge i mange tilfeller. Selv om man bare triller igjennom svingen.

Hvis microsoft har lagt opp fysikken til Forza Motorsport mer lik Gt3 så har det lagt ett gull egg. Er ganske mange som har mye ufint å si om fysikken i GT4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell på disse da? Den originale får du nok ikke kjøpt, den må du vinne en stand...Jeg kjøpte en Ford GT, det stod bare Ford GT men er jo prikk lik en GT40...Den jeg kjøpte var nyere enn den orignale så nei, jeg kjøpte ikke den originale...For det går ikke ann ;)

Quote= Da bytter du bare over til racing wheels så blir den 20 ganger bedre å bremse med=

Ja, jeg vil tro det ja...Bare at på supercar-festival løpet skal bilen være original vettu ;) Har ikke rukket å skifte bremser ennå ;)

1. Det er 3 Ford GT-er i spillet. GT40, GT Prototype ettellerannet og GT. Ikke alle kan kjøpes, men husker ikke hvilke.

2. Skal bilen være original eller "unmodified"? "Unmodified" betyr at bilen ikke skal være fabrikkstunet. (Som rallybilene osv.)

Alt er vell forskjellig, bare at karosseriet er noenlunde likt :rolleyes: Vet ikke om den originale GT40 fra 60 tallet finnes i spillet eg men..

Yes it does!

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er 3 Ford GT-er i spillet. GT40, GT Prototype ettellerannet og GT. Ikke alle kan kjøpes, men husker ikke hvilke.

2. Skal bilen være original eller "unmodified"? "Unmodified" betyr at bilen ikke skal være fabrikkstunet. (Som rallybilene osv.)

Yes it does!

faen, spillet henger seg opp etter ferdig kjørt løp.......slutter aldri og loade mellom resultatlista og pokal\pengegreia.....noen andre som sliter med det?

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrotnisse, har skjedd en gang med meg..

faen og, hadde tenkt å spørre FSR om det med fysikken i gt4, og her ble det bekreftet.. har aldri hatt noen bil som var sterk nok til å drifte med på tørr asfalt, så eg håpte nesten at kontraene kom pga det e hakket verre på tørt i forhold til snø i tillegg til dårlig kontroll med håndkontrollen i forhold til ratt/pedaler.. faen og, med scorpioen har eg faen kjørt på kontraene på tørr asfalt, men då klarte eg å hente den inn igjen når eg følte for det.. hvis ikkje det bare var for den ikkje orket mer ;)

litt skuffet, hadde håpt å kunne lære meg noen teknikker på playstation for å spare penger når eg kjøper skikkelig bil :/ men syns likevel gt4 virker mer realistisk enn gt3

blir vel litt mye å håpe på en helt reastisk bilsimulator i våre dager, hvis ikkje forza motorsport har klart det då.. gt5 kanskje?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underskriftskampanje om å skyte han som har laget fysikkmotoren i GT4?;)

EDIT: har forresten hendt et par ganger det med at den henger seg opp. Tror bare det skjer med gamle PS2'er

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest noen ting av det som står her nesten , men jeg er villig til å sette store deler av lønna mi på få kverka han idioten som fant på 5 seconds delay når du renner i motstanderen. Sliter som faen med å komme forbi HELE tiden. Renner han i deg, får du 5 sec delay , renner du i han får du 5 sec delay. Når jeg kommer forbi vinner jeg uten store problemer (seff sliter jeg til tider) Men så fort han er ved siden av meg eller foran meg kan jeg så godt som bare gi opp.... Faen så frusterende. Blir jo straffa UANSETT...! har du bremst ned kraftig til en sving , så kommer motstanderen i 300km/t å trør deg langt f*en i vold ut av banen , så kjører data'en videre uten noe som helst!!! "#!"#!"#&/(&(!/"&(/"&!!!! F*EN's DRITT!!! Svineri. Slik er det da ikke i vrkeligheten ?

Sorry. Måtte bare få det ut.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest noen ting av det som står her nesten , men jeg er villig til å sette store deler av lønna mi på få kverka han idioten som fant på 5 seconds delay når du renner i motstanderen. Sliter som faen med å komme forbi HELE tiden. Renner han i deg, får du 5 sec delay , renner du i han får du 5 sec delay. Når jeg kommer forbi vinner jeg uten store problemer (seff sliter jeg til tider) Men så fort han er ved siden av meg eller foran meg kan jeg så godt som bare gi opp.... Faen så frusterende. Blir jo straffa UANSETT...! har du bremst ned kraftig til en sving , så kommer motstanderen i 300km/t å trør deg langt f*en i vold ut av banen , så kjører data'en videre uten noe som helst!!! "#!"#!"#&/(&(!/"&(/"&!!!! F*EN's DRITT!!! Svineri. Slik er det da ikke i vrkeligheten ?

Sorry. Måtte bare få det ut.

har plaget meg en lang tid det der...detta rallygreiene på spillet er noe forbanna tull....man får jo til og med delay når man blir påkjørt.......og er jo ikke rally, er jo rallycross. og da er da litt nærkontakt lov....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, spillet henger seg opp etter ferdig kjørt løp.......slutter aldri og loade mellom resultatlista og pokal\pengegreia.....noen andre som sliter med det?

Uuææææææ! Ikke skjedd meg, enda, men nå ble jeg litt bekymret ja.

Kanskje det har noe med å putte i ei CD-rense-plate noen gang og gjøre...? Jeg kjører relativt ofte ei rense plate i PS2'en. Jo mer jeg bruker PS2'en, jo oftere renser jeg den.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundra rett forbi 50% av spillet for ett par timer siden, og vant en Jaguar XJ9 Race Car. Skal bli interessant og se om den gjør det bra som B-spec bil i Endurance løpene.

Har nå kjørt alle: Japanese Events, American Events, European Events, Beginner Events, Professional Events, + en del forhandler Events, 4 endurance løp (korte), alle Easy og Normal Special Conditions Rally løp.

Er vel strax, om ikke allerede, oppi et 3 siffret antall biler i garasjen nå.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundra rett forbi 50% av spillet for ett par timer siden, og vant en Jaguar XJ9 Race Car. Skal bli interessant og se om den gjør det bra som B-spec bil i Endurance løpene.

Har nå kjørt alle: Japanese Events, American Events, European Events, Beginner Events, Professional Events, + en del forhandler Events, 4 endurance løp (korte), alle Easy og Normal Special Conditions Rally løp.

Er vel strax, om ikke allerede, oppi et 3 siffret antall biler i garasjen nå.

Rått. Jeg er 51,5% nå. Har 120biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider