Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kanskje ett skudd i blinde, men pass på at minnekortet ikke er helt fullt. Kanskje ha rundt 1 MB ledig på kortet.

Som sagt, kan være ett skudd i blinde. Men jeg ville bare begynne å luke litt. Har opplevd på tidligere spill, at det lagger litt ved et for fullt minnekort.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå lurer jeg bare på hvilken bil det lønner seg å bruke

på den siste på pro. events??

Jeg brukte den sorte Mazda 787B'en jeg kjøpte brukt. :)

 

Jeg gjorde en liten "tabbe". Jeg kjøpte ikke Racing:Hard dekk, som jeg skulle ha brukt foran for bedre grip, bare Racing:Super Hard. :(

 

Strategien min gikk ut på og ikke pit'e og bruke B-spec'en til å kjøre.

Gjelder å finne en god setup på bilen for at B-spec'en skal klare å kjøre vanskelige baner.

Bomma ett par baner og måtte nøye meg med sølv og bronse. Men vant sammenlagt.

 

Har begynt på 24 timers løpet på Nürburgring, kl. 15:40. Er vel ferdig, med 3x time accelerate, rundt tolv i natt. helpme

Vinner 1,2 mill og en formel 1 bil. :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porcsha er grei den. brems svakt når du går inn i svingen, så legger den seg svakt ut. bare å gå jevnt på gassen, og den holder svk drift hele veien igjennom. Litt teknisk i begynelsen, men veldig rask når du får det til

 

 

 

 

Det er faktisk Initial d bilen ;) ss version står for Shuishi Shigeno som skriver ID

 

Det med at mange biler står som 2000 modell er at det er modifiserte utgaver etc...

 

Men ting som det gjør at GT4 ikke føles helt gjennomført. Jeg er ikke fornbøyd med fysikkmotoren. På gt3 kunne man bruke bremsen når man driftet, og biler med lite hk spant faktisk. Jeg mener... Jeg har en Holden Monaro med 327 hk, og når man legger fult over i skarp sving i ca 50, bare bremer forhjulene bilen så den ikke akser!!! En Monaro vil i virkeligheten drifte av gårde i kaskader av røyk!!! Nei.. Jeg er ikke fornøyd med den nye fysikkmotoren de skryter så mye av... GT4 brukes til ringen, og GT3 brukes til drift... Ferdig med det angry

 

Enig!:) Bremser forhjulene? Sladd i liten fart på gt4 går ikke. Men husk på at de dekka som følger med bilen ikke er standard dekk, slags gateslicks eller noe. Da spoler den vel bedre og er lettere å få ut ræva på'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags bil skal jeg bruke som ikke er trimmet på "super car festival" med 493 hest, på proffessional? Sliter som et rent helvete her!

Hvis du ikke absolutt MÅ følge reglene der, så må du ikke ha en utrimmet bil.. Bare en bil som ikke er ferdig-rigga fra fabrikk.. :)

M3 GTR og RUF RGT funker som snus i de løpa :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!:) Bremser forhjulene? Sladd i liten fart på gt4 går ikke. Men husk på at de dekka som følger med bilen ikke er standard dekk, slags gateslicks eller noe. Da spoler den vel bedre og er lettere å få ut ræva på'n?

 

Sladd i liten fart? Handler om å sette opp bilen inkl. dekk. Sklei akkurat gjennom New York i en -67 Mercury, problemet var mer å ikke sladde.. :fingers:

1964 Ford Fairlane 500 RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Jeg har også forundret meg over dette. Jeg er selvsagt inneforstått med at realisme er et relativt begrep i spillverdenen, men de kunne da gjort det bedre enn dette.

 

Førsteinntrykket mitt av GT4 var ganske godt. Kjørefølelsen under lisenstestene var ok, tatt i betraktning av at man ikke kunne justere på noe eller slå av hjelpemidlene. Men nå, etter å ha fullført ca. 30% av spillet har jeg fått et mye bedre bilde av fysikken. Jeg er ikke imponert!

 

Egentlig er det ikke så veldig merkbart under normal kjøring. Det er først når ting ikke går på skinner at det blir veldig tydelig. Med min lidenskap for drifting er jo dette rimelig frustrerende. For uten at jeg har kjørt D1 bilen til NOB (HKS Silvia) i virkeligheten, så er jeg ganske sikker på at dersom man plasserer denne på en åpen parkeringsplass, ruser motoren til 8000 og dumper clutchen med fullt rattutslag så vil det resultere i fin piruett. I GT4 derimot er det som å kjøre damas Sunny 1.6...

 

Selv om det ikke er så viktig å kunne ta piruetter er det allikevel en grei måte å avsløre den elendige fysikken på. Jeg har en del erfaring med spill og spillfysikk, og det er ikke noe tvil om at det er gjort noen veldig dårlige kompromisser i dette spillet. En teori som har vært nevnt på GTPlanet er at bilen roterer rundt CG uansett. Det vil si at uansett hva du gjør så vil ikke rotasjonsaksen forandre seg. Ved normal kjøring er ikke dette merkbart, men det er veldig tydelig når man ikke lenger følger boka.

 

Drifting er en ting som lider av dette (noe som er merkelig ettersom Polyphony i forkant av lanseringen proklamerte høylytt at drifting skulle være en vesentlig del av spillet). Det er imidlertid også merkbart når man begynner å pushe bilene litt over grensen. Jeg sliter veldig med å balansere bilen helt på grensen ettersom mine "instinkter" etter 17 år med racing gjør at jeg hele tiden korrigerer små feil som jeg ikke har gjort. Veldig frustrerende!

 

Så en stor klask på lanken til Polyphony. De har faktisk klart å gjøre fysikken mindre realistisk enn i GT3. Dog kompenserer de noe ved å ha en mye bedre dekkmodell enn i tidligere versjoner av spillet. Det gjør at jeg i det minste gidder å kjøre litt i ny og ne. Resten tar min virituelle sjåfør seg av :D

Prøvd Enthusia Profesional Racing? Mye bedre fysikkmotor :)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er noen som sliter med understyring, så er det jo

så lett som å bare nos'n ut da...?! :)

 

prøvde det med en galant vr-4 turbo, gikk som faen...

 

Ingenting som heter understyring med den bilen, med økonomi dekk bak, og luksus(?) dekk framme...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår