Gå til innhold

Gran Turismo 4 tråden - Diskuter spillet her (progresjon, spørsmål, irritasjon osv.)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

sliter med å finne bil til supercar- festival, på pro. events.

 

kairan og cien er med i cup'en, men ikke faen om du kan bruke dem selv nei :fingers:

 

noen forslag???

 

Mener å huske at jeg brukte en original Ford GT40! De andre hadde ikke sjanse da... Prøvd den du! Skal funke det så...:)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 926
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

høres bra ut...

 

brukt over 1mill. på ruf ctrll, og kaira ZZ, så jeg begynner å bli ganske oppgitt! doh

 

må vel snart prøve å sparke litt rævv på taskuba her :fingers: hehe

 

sees på mållinja..

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut...

 

brukt over 1mill. på ruf ctrll, og kaira ZZ, så jeg begynner å bli ganske oppgitt! doh

 

må vel snart prøve å sparke litt rævv på taskuba her :fingers: hehe

 

sees på mållinja..

 

 

hehe jada...Du trenger bare å bruke 50 penger på olje til GT 40...så kjører du ifra dem alle...men jeg synes det var noen forferdelige bremser på den..Funka nesten ikke i det hele tatt! men men, blir fort vant til det...

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jada...Du trenger bare å bruke 50 penger på olje til GT 40...så kjører du ifra dem alle...men jeg synes det var noen forferdelige bremser på den..Funka nesten ikke i det hele tatt! men men, blir fort vant til det...

 

Hvor får du tak i den originale GT40`en da? Eller er det bare GT du mener?

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du tak i den originale GT40`en da? Eller er det bare GT du mener?

 

Er det noen forskjell på disse da? Den originale får du nok ikke kjøpt, den må du vinne en stand...Jeg kjøpte en Ford GT, det stod bare Ford GT men er jo prikk lik en GT40...Den jeg kjøpte var nyere enn den orignale så nei, jeg kjøpte ikke den originale...For det går ikke ann ;)

 

 

Quote= Da bytter du bare over til racing wheels så blir den 20 ganger bedre å bremse med=

 

Ja, jeg vil tro det ja...Bare at på supercar-festival løpet skal bilen være original vettu ;) Har ikke rukket å skifte bremser ennå ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det i posten for litt siden og har klart B-license (den første, mulig den heter noe annet).

 

Overførte penger fra gt3 saven, og kjøpte likegodt en amerikansk turbobil som første bil. Med dårlige kjøreegenskaper, men fortreffelige slenge-med-rumpa-egenskaper var det en morsom opplevelse å vinne den første beginnerscupen. Selv om det føles litt som å kjøre lastebil på gokartbane.

 

Original Buick GNX er moro :D

 

Syns det var stor forskjell fra gt3 når det gjelder hvordan bilene oppfører seg. Har ikke helt bestemt meg hva jeg liker best.

 

Må vel kjøpe meg et ratt snart, litt vrient og vinglete med håndkontrollen.

 

 

hvordan fører man over penger fra gt3 save??? lurer veldig, har tatt alle licensene, bra med penger viss jeg fører over, har ca 4mill i banken på gt3.. så hvordan gjør man det??? er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fører man over penger fra gt3 save??? lurer veldig, har tatt alle licensene, bra med penger viss jeg fører over, har ca 4mill i banken på gt3.. så hvordan gjør man det??? er det mulig?

 

Du får 100 000 uansett hvor mye penger du har på gt3. Gå inn på home-status og så står det innpå der.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell på disse da? Den originale får du nok ikke kjøpt, den må du vinne en stand...Jeg kjøpte en Ford GT, det stod bare Ford GT men er jo prikk lik en GT40...Den jeg kjøpte var nyere enn den orignale så nei, jeg kjøpte ikke den originale...For det går ikke ann ;)

 

Alt er vell forskjellig, bare at karosseriet er noenlunde likt :rolleyes: Vet ikke om den originale GT40 fra 60 tallet finnes i spillet eg men..

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutslig på at jeg skulle være litt kristisk til spillet nå.

Folket sier at spillet liksom er helt realistisk. Kan noen da forklare hvorfor en Golf V GTi med FWD og 230 hk legger ut ræva i 2 gir når du gir gass i sving, og en Aston Martin DB9 med RWD og 500 hk ikke gjør det!?!?!

For ikke å snakke om kontraene da.. Har aldri og kommer sikkert aldri til å se og oppleve slike kontraer som det er mulig å oppdrive i dette spillet..

 

Realistisk my ass!!

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutslig på at jeg skulle være litt kristisk til spillet nå.

Folket sier at spillet liksom er helt realistisk. Kan noen da forklare hvorfor en Golf V GTi med FWD og 230 hk legger ut ræva i 2 gir når du gir gass i sving, og en Aston Martin DB9 med RWD og 500 hk ikke gjør det!?!?!

For ikke å snakke om kontraene da.. Har aldri og kommer sikkert aldri til å se og oppleve slike kontraer som det er mulig å oppdrive i dette spillet..

 

Realistisk my ass!!

 

 

Egentlig litt enig.. Spesiellt kontraene irriterte meg noe j***** i starten. Men etter jeg har spillt en god del så har spillet blitt bare bedre og bedre, selv om det fortsatt er noe feil. Nå er syns jeg gt4 et mye bedre driftingspill enn 3'ern.trodde aldri jeg skulle si det men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Jeg har også forundret meg over dette. Jeg er selvsagt inneforstått med at realisme er et relativt begrep i spillverdenen, men de kunne da gjort det bedre enn dette.

 

Førsteinntrykket mitt av GT4 var ganske godt. Kjørefølelsen under lisenstestene var ok, tatt i betraktning av at man ikke kunne justere på noe eller slå av hjelpemidlene. Men nå, etter å ha fullført ca. 30% av spillet har jeg fått et mye bedre bilde av fysikken. Jeg er ikke imponert!

 

Egentlig er det ikke så veldig merkbart under normal kjøring. Det er først når ting ikke går på skinner at det blir veldig tydelig. Med min lidenskap for drifting er jo dette rimelig frustrerende. For uten at jeg har kjørt D1 bilen til NOB (HKS Silvia) i virkeligheten, så er jeg ganske sikker på at dersom man plasserer denne på en åpen parkeringsplass, ruser motoren til 8000 og dumper clutchen med fullt rattutslag så vil det resultere i fin piruett. I GT4 derimot er det som å kjøre damas Sunny 1.6...

 

Selv om det ikke er så viktig å kunne ta piruetter er det allikevel en grei måte å avsløre den elendige fysikken på. Jeg har en del erfaring med spill og spillfysikk, og det er ikke noe tvil om at det er gjort noen veldig dårlige kompromisser i dette spillet. En teori som har vært nevnt på GTPlanet er at bilen roterer rundt CG uansett. Det vil si at uansett hva du gjør så vil ikke rotasjonsaksen forandre seg. Ved normal kjøring er ikke dette merkbart, men det er veldig tydelig når man ikke lenger følger boka.

 

Drifting er en ting som lider av dette (noe som er merkelig ettersom Polyphony i forkant av lanseringen proklamerte høylytt at drifting skulle være en vesentlig del av spillet). Det er imidlertid også merkbart når man begynner å pushe bilene litt over grensen. Jeg sliter veldig med å balansere bilen helt på grensen ettersom mine "instinkter" etter 17 år med racing gjør at jeg hele tiden korrigerer små feil som jeg ikke har gjort. Veldig frustrerende!

 

Så en stor klask på lanken til Polyphony. De har faktisk klart å gjøre fysikken mindre realistisk enn i GT3. Dog kompenserer de noe ved å ha en mye bedre dekkmodell enn i tidligere versjoner av spillet. Det gjør at jeg i det minste gidder å kjøre litt i ny og ne. Resten tar min virituelle sjåfør seg av :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår